FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
En vän har en son som är beslutsam att ta sig till Kina för att studera kinesiska och jag försöker komma på bra sätt att uppmärksamma hans önskningar och se om det kan finnas sätt att på något sätt hjälpa till med sponsring genom internetvärldens fördelar.
Han pratar kinesiska flytande och frågan är om det kan användas på något sätt? Min första tanke var en blogg där han skriver om sina upplevelser i kina, men sen funderade jag om det skulle kunna vara ett roligt jippo att varje vecka bifoga en bild på sig själv med en sponsrad tröja som han sedan ger bort, eventuellt i en tävling eller liknande och på så sätt inte bara göra lite reklam på bloggen, utan även föra in produkten till det kinesiska folket...låter det knäppt? Kanske ha en separat sektion/blogg där han en gång i veckan gör en recension på en produkt baserat på hur den passar i det kinesiska samhället på kinesiska och lite sådana saker kan kanske också vara ett alternativ för företag som vill visa upp sig lite på den kinesisk marknaden? En donations funktion funderar jag också på så att man kan donera till honom och kanske ett samarbete med något affiliate företag för banners mm kan vara ett alternativ också? Ge gärna fler förslag på saker som skulle kunna ge lite sponsorpengar åt en mycket ambitös ung man som vill förverkliga sina drömmar! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
mitt tips är.. bli konkurrent till en del av det som finns i min verksamhet..
om han pratar flytande kinesiska ska det nog inte vara så svårt att kunna jobba som översättare till att börja med.. men det jag tänkte på det var att vara en länk emellan trading företag/tillverkare i kina och utländska/svenska importörer. jag tror det skulle vara uppskattat att ha en nere i hongkong och/eller i närheten av shenzhen för att möta upp och knyta kontakt eller vad som.. men om han kan kinesiska flytande och engelska och svenska.. då är ju ett alternativ att jobba där som översättare möjligtvis. om han hade tänkt att studera på skola i kina så är möjligtvis CSN studiebidrag och/eller studielån kanske ett gott bidrag. inom kort är jag illa tvungen att ha kontor i hongkong ![]() de vi redan har finns inte i asien ens.. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|