FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vår site har haft lite flyt med mediaexponeringen på senaste tiden.
Dels nämndes den vid några tillfällen under Eurosports sänding av cykeltävlingen Paris-Roubaix eftersom några av forumanvändarna fixat så att en pub hade öppet för oss och visade loppet (jag var där tillsammans med ett 60-tal andra, skoj!) och dels så länkar DN till oss idag. Eurosport-namedroppingen tror jag knappast ger några besökare kortsiktigt men det ger ju alltid lite "kredd". DN-länken hoppas jag egentligen inte heller särskilt mycket på, men jag återkommer om några dagar med lite siffror. Dessutom är det ju en inlänk med hygglig PR! :-) Vad har ni för erfarenheter av den här typen av exponering? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Blev exponerad i PC För alla för några år sedan (1999 tror jag det var), ökade från 500/dag till ca 2000/dag i några veckor..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Bara att gratulera. Den här uppmärksamheten är absolut bra för varumärkesbyggande. Själv har jag blivit utnämnd till "expert på elmarknaden" av TV4 och har levererat diverse kommentarer i rutan under våren. Utan länkar ser man inte så mycket av trafiken, men det genererar cred för framtiden och för andra journalister som vill hänga på. En direkt länk från t ex di.se eller e24.se smäller dock högre i statistiken än ett tv-klipp på 30 sekunder.
Din DN-länk kommer att ligga kvar länge och hittas i sökningar dels av allmänheten men även av andra journalister. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Varumärkesbyggande, definitivt!
Besökspåverkan har TV och dagstidningar som mest samma dag som "spotten" är, sedan klingar det av. Tidningarna har ju ofta en hel del webb-besökare med så där är inte avklingningsfaktorn lika snabb. Det är riktigt bra att komma med i tidningar med lång livslängd, dvs sådana som kommer ut varje vecka eller varje månad. De besökarna tenderar (i alla fall på mina siter) att komma tillbaka och att stanna längre på siten. När Piggelino var med i Computer Sweden och låg på startsidan hos IDG så märktes det definitivt i loggarna. Så en långsiktig strategi för mediabearbetnig lönar sig definitivt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
MrHandley: hur kan du säga att piggelino är Sveriges i särklass största portal för träningsintresserade när du borde veta att det inte är fallet?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Har haft en helsida i Svd Söndagsbilaga med länk och bild. Reportern sa att nu blir det snurr i business.....INTE EN ENDA KUND DÄRIFRÅN!!!!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är svårt att veta var affärer kommer ifrån. Vi som jobbar med Internet tror att vi affärerna kommer 1 minut efter att tidningen/nyheten kommer ut
![]() Min erfarenhet är att det tar tid även om man kör annonser i tidningar. Ibland kommer affären först vid personligt besök då kunden säger "Just det... såg er i xyz och hade tänkt ringa". Får man bra PR eller Annonserar så skall man fokusera på säljverksamheten ett tag. Det är kul både för kunderna och det egna företaget med bra exponering i media. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Varumärkesstärkande är det definitivt att synas i tidningar etc. Vi körde en kampanj på IDG förut. När man sedan pratade med leads så fick man ofta reaktionen "ni syns ju överallt!". Då vet man var de spenderar sin onlinetid någonstans
![]() Citat:
Jag håller mig till ämnet i tråden, har du mer att tillföra så ta det utanför tråden |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu var det dags igen. Omnämts i DI på nätet samt i pappersupplagan av expressen.
http://di.se/Index/Nyheter/2008/03/17/275244.htm Inga klickbara länkar tyvärr men ändå. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|