FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har hittat en begagnad lite äldre (1-2år) Sagem modell som stödjs av comhem.
SAGEM ICD503 heter den. Kan man hoppas att den kanske fungerar utan flimmer? Det är samma meny på den åtminstone, plus att det är sagem.. Vad tror du ziah75? ![]() http://www.comhem.se/downloads/instruction...emanvisning.pdf (Sid: 6) Tack.. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
2. Om ja på 1, testa inte via scart-switchen. Man ska alltid testa med så lite saker inkopplade åt gången för att få reda på vilken enhet som är orsaken till problemet. 3. När du testade med sin samsung-box, vilken inställning hade du under "systeminstallation->Mediainställningar , videosignaltyp? (ska vara inställd på "Composite+RGB" annars kommer det aldrig funka) 4. Alla de boxar du länkat till har stöd för att skicka ut RGB via minst 1 av scart-kontakterna, OM man valt detta i menyn. (har man inte ställt in RGB, så kommer återigen scart-vga aldrig fungera) 5. Att boxen är comhem-godkänd har ingen koppling till scart-vga-möjligheterna alls (möjligen uppenbart, men kanske tål att nämnas ändå =) ). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
1. Jag testar självklart först direkt ifrån själva dekodern....
Jag körde komposite+RGB, ja Ja men jag gjorde rätt med inställningarna är jag säker på.. 5. Jo jag vet att det inte spelar någon roll men, måste ju ha någon dekoder som stödjer både COMHEM och SCART-VGA ![]() Tackaar.. ska nog köpa den där begagnade sagem:en så får vi se ;( Borde väl kunna fungera ? mvh |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|