FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Någon som kan rekommendera nån bra tjänst för att skicka iväg ett nyhetsbrev till ~65 000 pers. Det smidigaste hade varit nån form av webbapplikation där man bara pekar ut var man har e-mail adresserna och sedan skriver ihop nåt (självklart stöd för html/plain osv osv) och så dunkas det iväg.
Jag har idag en egen server med Windows 2003 och mina e-mails ligger i en SQL server 2005. Nån som kan något bra som är gratis eller väldigt billigt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
ladda ner någon "sendmail" kod till det programeringspråket du kan... så loopar du bara igenom?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Well, jag hade hoppats att det fanns nåt skönt system man kunde köra för att som sagt hantera allt utan att man behöver pilla för mycket ..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Som vanligt när detta ämne kommer upp brukar jag rekommencera YMLP. Jag har inte så många mottagare till något av mina nyhetsbrev men det borde inte vara något problem.
Skulle själv inte köra iväg så många mail från min egen server. Servern riskerar att blockeras i många spamfiler på direkten (oavsett om det är spam eller ej). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag kan också rekomendera www.paloma.se. Paloma gör även mycket mer än bara trycka ut själva eposten. T.ex. är det inbyggd spårning och statistik. Allt är webbaserat.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
php list? aweber.com?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vi kör PHPList men har börjat få rätt stora problem med att Hotmail och Telia markerar våra mejl som spam - TROTS att alla de som vi skickar till aktivt kryssar i att de vill ha nyhetsbrevet
![]() För övrigt är Svenska nyhetsbrevstjänster ruskigt dyra.. Det kan kosta 300 kr för 5000 mejl / månad! Hutlöst betalt för inget. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|