Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Funktionalitet och Design?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-08-26, 01:52 #1
md-solutions md-solutions är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 194
md-solutions md-solutions är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 194
Jag vet att jag postar lite fel nu, men jag vill verkligen ha alla er proffs som vet precis hur en webshop ska vara och ni som postar här i "E-kommer" att säga vad ni tycker om vår nya webshop. Den finns på www.duwaldt.se. Alla åsikter uppskattas enormt!

Tack!

Mattias

duwaldt.se
md-solutions är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-08-26, 07:59 #2
Lundmarks avatar
Lundmark Lundmark är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 026
Lundmark Lundmark är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Lundmarks avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 026
1. Jag hittar inte något telefon nummer till er.

2. Under kontakta oss borde all "adressinfo" som står under "om oss" stå oxå

3. Alla länkar (som inte är i menyn) borde vara understrukna, det gör det lite lättare för ovana användare.


.... sidan var skit snygg för övrigt.


En sak till, jag är emot att registrera sig som kund här och där. Det borde gå att beställa utan att registrera sig, det kan ge lite mer spontana köp.

EDIT: En sak till, när man är i kundvagner, och vill tex ta bort en sak som ligger där då är det lite gisning hur man ska göra, varför ska jag bocka..... jag testade och bocka för en, skriva en trea i rutan för antal, trycka uppdatera. Men då försvan produkten..... de lät lite flummigt men jag tror du förstår.
Lundmark är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-08-26, 08:46 #3
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Hittade lite "Röda kryss-bilder" och då har jag ändå inte letat, klickade mig in på 3-4 slumpvis utvalda produkter och hittade 2 röda kryss.
http://duwaldt.se/product_info.php?cPath=1...roducts_id=2448
http://duwaldt.se/product_info.php?cPath=9...roducts_id=2560

Texten i högermenyn när man har klickat på Kategorier (ex CD-DVD) skulle jag vilja ha lite fetare eller med en liten ikon vid varje val.

Varför är det bara vissa produkter som man kan gå in "djupt" på och se bild.

Telefon och faxnummer vill jag ha på "Om oss" också, skulle aldrig beställa från ett företag som jag inte vet att jag kan få fysisk kontakt med, även ett organisationsnummer vore på sin plats där.


"* Obligatoriska uppgifter" vid "Skapa konto" har annat typsnitt än övriga shoppen.

Där fick du lite av mina synpunkter så här på morgonkvisten.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-08-26, 20:39 #4
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 538
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 538
Min första tanke: Not Another Datorbutiken.com Site

Kan ni inte försöka vara lite avvikande i designen, varför skulle man komma ihåg just din sida?
Rasmus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-08-27, 01:21 #5
md-solutions md-solutions är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 194
md-solutions md-solutions är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 194
Tack så mycket för svaren! Tydligen försvann min tråd i Feedback forumet =( Men men!

Jag har lagt till mer information under "Om oss" nu, planerar att lägga till mer under kontakta oss. Men det känns lite, mja dubbelt. Men kan lika gärna göra det!

Vad gäller bilderna, ska ta bort dom så fort jag får tid. Sånna där slarvfel som blir.. önskar jag kunde kolla döda länkar någonstans. Har ingen statistik heller på Gate9, det är irriterande.

"Texten i högermenyn när man har klickat på Kategorier (ex CD-DVD) skulle jag vilja ha lite fetare eller med en liten ikon vid varje val."
I högermenyn? Förstår inte riktigt vad du menar... underkategorierna som kommer upp? Eller menar du den mitt på sidan som kommer upp?

"Varför är det bara vissa produkter som man kan gå in "djupt" på och se bild."
Om du menar storleken på bilderna så är jag medveten om att det är väldigt dålig kvalité på de flesta, det är leverantören som tillhandahållit dessa, och i brådskan har vi inte hunnit byta. Har även planerat att göra detta!

Ska även göra en ny class i CSSen tänkte jag så jag kan ha understrykta länkar, det var ett bra tips. Tänkte inte på det!

Tack igen för alla svar!

Mvh
Mattias
md-solutions är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-08-27, 08:18 #6
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Citat:
I högermenyn? Förstår inte riktigt vad du menar... underkategorierna som kommer upp? Eller menar du den mitt på sidan som kommer upp?
Jag menar den i mitten på sidan som kommer upp.

Citat:
"Varför är det bara vissa produkter som man kan gå in "djupt" på och se bild."
Om du menar storleken på bilderna så är jag medveten om att det är väldigt dålig kvalité på de flesta, det är leverantören som tillhandahållit dessa, och i brådskan har vi inte hunnit byta. Har även planerat att göra detta!
Det var ett antal produkter som man inte kunde "gå in på" över huvudtaget, som inte hade någon länk till bilden.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-08-27, 08:53 #7
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Citat:
Originally posted by md-solutions@Aug 27 2004, 01:21
Har ingen statistik heller på Gate9, det är irriterande.
Kortade ner citatet

Statistik finns
-rw-r--r-- 1 root ftp 525M Aug 27 08:42 duwaldt.se-access.log

Däremot får du analysera den själv, vilket du kan göra med t.ex. weblog analyzer , finns en tråd här forumet om detta också.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-08-27, 09:35 #8
qraze qraze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 80
qraze qraze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 80
Vet inte vad alla har skrivit riktigt men här kommer mina tips.

1. Du bör se till att man tydligt kan se vilken produkt som kostar vad.
Visst, man ser det men det skulle underlätta oerhört om du hade linjer mellan varje produkt. Besökaren skall kunna se vad produkten kostar utan att föra musen över den för att få det hela understruket, vilket nu även endast produktnamnet blir.

2. Registreringskrav är ett minus (-). Logga IP och tidpunkt vid ev. beställning istället. Du kan naturligtvis ha kvar registreringsmöjligheten då det underlättar för dom som beställer ofta från dig. Men som sagt, krav är negativt.

3. Lägg till-bild, varför ? Det skulle förmodligen se mycket bättre ut med vanlig röd text. Behöver inte heller ha den så stor.

4. Ta bort bilderna från kundvagnen, dom tar bara upp onödig plats och gör sidan rörig.

5. Som sagt, varför ha alla "knappar" som bilder. Skulle kunna göra det lika bra utan.

Nåja, i övrigt ser det helt ok ut, och detta är bara mina personliga åsikter..

Lycka till!
qraze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017