FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Tack för alla goda råd! I vårt fall kommer vi att köra DirectAdmin. Orsakerna är att det känns som ett säkrare kort när den är ytterst stabil och tycks rulla på utan problem. Men måste förstås att medge på bekostnad mot en ytterst snygg och lätt arbetad panel som ISP-manager erbjuder. Jag återkommer troligen när jag har mera att berätta om hur arbetet fortskridit med den nya kontrollpanelen. H. Sebastian |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Någon som vet vad DirectAdmin kostar?
Hittade inget på deras sajt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Efter ett par månader tillsammans med DirectAdmin för det mindre webbhotell jag driver så måste jag meddela att den fungerar perfekt, för våra ändamål. Finns en hel del positiva sidor med DA och det är bland annat den inte är så resurs krävande, du som administratör har bra överblick över det mesta. Våra kunder har också varit väldigt positivt inställda. Dessutom är den väldigt behändig att intergrera med övriga system via API. Nackdelarna är det är ytterst knepigt att översätta den till svenska eller annat språk då den delvis är hårdkodad. En annan nackdel är man inte är så fri när det gäller val av versioner på mjukvara, t.ex. Apache och PHP. Men om man sätter det i förhållande till vad man får så, är de negativa sidor ganska obetydliga. Så mitt utfall är positivt, men det beror ju förstås på vilken målgrupp du riktar dig till. /Sebbe |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Guest
|
Tack så mycket för en bra redogörelse.
// Tobias |
||