FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Planen är i dagsläget att utgå från en internationell inriktning. Troligtvis köper jag adresser för bbbb.se, aaaa.com, aaaa.net. Skipar .org. Använder .com som huvudadress och skapar sidor för olika språk via .com/sv/ .com/fr/ etc.
Jag tror inte att jag orkar med att säkra upp adresser för felskrivningar. Jobbar heltid som konsult och utvecklar mina projekt på fritiden med hjälp av ett mindre nätverk av utvecklare. Jag misstänker dock att felskrivningar kommer att bli ett problem. Det är två projekt som jag jobbar med och båda kommer att bygga väldigt mycket på ”word of mouth” när det gäller marknadsföring. Humm, jag måste fundera mera… men tack för alla tips och råd. Utvecklingstiden är några månader så jag får väl återkomma till våren när jag ska börja lansera tjänsterna. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
jag hade reggat .org också, det kostar ju ca bara 60:-/år
och har "projektet" inte råd med det kanske du bör tänka om ;-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Pengar är ingen trång sektor... ![]() ![]() Sen tycker jag att det är skapandet som är roligast. Tillfredsställelsen ligger i att skapa en tjänst/produkt som man själv och andra tycker om. Det affärsmässiga är nödvändigt, men känns ofta jobbigt... eller det är kul att tjäna pengar men mindre kul att bevaka att andra åker snålskjuts på en lyckad ide. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Följdfråga: Är det många som skriver in namnet med bindestreck till exempel alla-annonser.se när de inte vet hur man skriver det eller köper man mest domänen för att skydda sig? Om någon annan skulle registrera domänen med bindesträck får den någon nackdel i sökmotorsrankingen för att den innehåller bindesträck?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det har även spekulerats i att även vissa TLDer kan ha samma fördel i kombination av att subdomäners punkter översätts till mellanrum: whats.your.name = whats your name live.inside.asia = live inside asia please.contact.me = please contact me my.internet.id = my internet id osv.. Jag gissar att det är något som fortfarande kan vara aktuellt, men att det är övergående. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag kollade just upp .nu-varianten av min viktigaste sida och fick en liten chock och började må lite illa när jag såg att den var upptagen. Nån minut senare blev jag lugnare dock när jag insåg att det var jag som ägde den också. Minnet är bra men kort.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|