FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hej,
Ville fråga er som har erfarenhet av kanske liknande omdirigering. Blev tillfrågad idag om jag skulle kunna tänka mig omdirigera trafik från en av mina xxxxx.se domäner till domänen statist.se under ett par månader denna höst. Jag äger även xxxxx.nu och en nära besläktad xxxxx.com domän. Jag har ingen tid att sätta ut något vettigt på domänerna under hösten mot all förmodan och denna förfrågning låter intressant. Dock vet jag inte vad jag kan begära för detta? Trafiken är idag på .se domänen blyga några hundra om månaden, men förmodligen kommer stiga till flertal tusen under hösten, p.g.a. av ett TV-program. Några riktvärden på en summa skulle vara uppskattad. Har någon av er haft liknande fall tidigare? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Försök bara se vad de är villiga att betala.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Undrar om det kan vara intressant att veta att det är Bravo film som ligger bakom statist.se.
Deras omsättning var under 2002 knappt sju miljoner och har väldigt god soliditet. Kör så det ryker tycker jag. TV-programmet kommer att bringa intäkter till dem vilket bör komma dig till del. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Bulktrafik kan du få ca 4$ per 1000 besökare för, så några ören per besökare kan man kanske utgå från, om det däremot passar kategorin bra så kan man ju begära betydligt mer.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
Nu vet jag att det är en av deras producent som hade kontaktat mig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Se bara till att inte dina domännamn gör intrång på något varumärke. Det kan bli en dyr affär om de ser att du gör pengar på domännamn du inte har rätt till.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Man har väl i stort sett rätt till alla domäner tills någon bevisat motsatsen ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
PRV: hittar inget.
OAMI.EU.INT: där staår att status är "Application withdrawn". uspto.gov: hittar inget. Antar att det finns kanske inget varumärke registrerat, vilket jag trodde. Intressant. Var kan man mer leta efter varumärken? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|