Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vad hände efter Proinet?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-03-02, 16:32 #41
Nofius Nofius är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 4
Nofius Nofius är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 4
Par timmar har ju varit out of memory sen Fredags o proinet har ingen support under helger 9-16 mån - fre om ens då... (Den funkar iaf inte) byte blir det för mig med Sämsta supporten någonsin.
Nofius är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-02, 17:25 #42
theflowmachine theflowmachine är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 99
theflowmachine theflowmachine är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 99
Citat:
Originally posted by Nofius@Mar 2 2008, 16:32
Par timmar har ju varit out of memory sen Fredags o proinet har ingen support under helger 9-16 mån - fre om ens då... (Den funkar iaf inte) byte blir det för mig med Sämsta supporten någonsin.
Det handlar ju dessutom inte om vanlig support då deras servrar har kraschat (Internal server error).

Det nya OS:et har verkligen löst alla problem.. :lol:
theflowmachine är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-02, 20:54 #43
dannegrun dannegrun är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 39
dannegrun dannegrun är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 39
Citat:
Par timmar har ju varit out of memory sen Fredags o proinet har ingen support under helger 9-16 mån - fre om ens då... (Den funkar iaf inte) byte blir det för mig med Sämsta supporten någonsin.
Jag kan faktiskt acceptera att man inte har support på helger eller kvällar (om man har informerat om detta på något tydligt sätt, nu gäller visserligen inte ens det i det här fallet förrän det kom inlägg om det på deras supportforum), men det jag inte kan acceptera och gör att mitt tålamod börjar ta slut är att det inte verkar finnas någon sorts drifthantering under kvällar och helger. Jag finner det ganska konstigt att ett webbhotell (som borde ses som ett system som ska vara tillgänglig 24/7 och i detta fallet även garanterar 99,8% tillgänglighet i sina villkor) inte hanterar driftstörningar utanför vardagar 9-16...

Nu driver inte jag webbhotell, men jobbar med internetbank på vardagarna och inte sjutton kan man säga där att vi jobbar inte på nätter om den skulle gå ner. Även om det inte finns kundsupport dygnet runt så finns det folk som kallas in och ser till att internetbanken fungerar igen!!
dannegrun är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-02, 21:12 #44
Standouts avatar
Standout Standout är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 356
Standout Standout är inte uppkopplad
Flitig postare
Standouts avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 356
Jag bytte redan förra gången det strulade, och jag är förvånad över att så många stannade kvar.
Standout är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-02, 22:21 #45
JimmyOhs avatar
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 244
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem
JimmyOhs avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 244
Citat:
Originally posted by Standout@Mar 2 2008, 22:12
Jag bytte redan förra gången det strulade, och jag är förvånad över att så många stannade kvar.
Jag var dum nog att stanna kvar, men denna gången fick jag nog. Jag kan inte vara lyckligare.
JimmyOh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-02, 23:44 #46
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
Suck, suck, suck! Vad ska jag säga mer om Proinet. Jo, jag tycker synd om dem, men det räcker inte direkt. Undrar om de tycker synd om några kunder eller ser de bara kunderna som ena jobbiga typer bara.

Så fort jag kommer åt de databaser jag har hos dem så flyttas allt från dem. Just nu går det inte att göra så mycket så länge de hållar kundernas databaser mer eller mindre som gisslan.

Och ni som hela tiden ska lägga inlägg av typ "man får vad man betalar för", sluta med det för det argumenten håller inte. Det ingår i affärsmodellen var prissättningen ska ligga. Lågt pris - många kunder. Det ska generera tillräckligt med pengar att hålla med både teknik och kompetent personal. Tills antalet kunder finns, får man låna upp pengar.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-02, 23:59 #47
Lumax Lumax är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 610
Lumax Lumax är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 610
Citat:
Originally posted by theflowmachine@Mar 2 2008, 18:25
Det nya OS:et har verkligen löst alla problem..
Uppenbarligen gick inte bytet så smärtfritt som man hoppats, och antagligen så ligger det nog en hel del prestige i att få igång allt i den nya miljön.
Lumax är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-03, 00:14 #48
Normans avatar
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 589
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Normans avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 589
Citat:
Originally posted by guran@Mar 3 2008, 00:44
Suck, suck, suck Vad ska jag säga mer om Proinet. Jo, jag tycker synd om dem, men det räcker inte direkt. Undrar om de tycker synd om några kunder eller ser de bara kunderna som ena jobbiga typer bara.
Så fort jag kommer åt de databaser jag har hos dem så flyttas allt från dem. Just nu går det inte att göra så mycket så länge de hållar kundernas databaser mer eller mindre som gisslan.
Och ni som hela tiden ska lägga inlägg av typ man får vad man betalar för, sluta med det för det argumenten håller inte. Det ingår i affärsmodellen var prissättningen ska ligga. Lågt pris - många kunder. Det ska generera tillräckligt med pengar att hålla med både teknik och kompetent personal. Tills antalet kunder finns, får man låna upp pengar.
I vissa fall stämmer det att lågt pris / många kunder ska generera pengar för teknik och personal.
Dock händer det rätt ofta att det inte är fallet.

I proinets fall så gjorde de ett misstag att inte uppdatera kernel i tid, men att bara slänga upp databaser i all haffs tror jag inte går. Att det skulle vara nån slags gisslantagande av databaser är bara befängt.
Norman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-03, 00:46 #49
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
men jag tror vi båda kan hålla med om att det inte tar SÅHÄR lång tid att få en mysql server igång och ladda upp en backup på den...
om dom har cpanel backups på kontona så finns ju sql filerna där i..
dom kunde göra dessa tillgängliga för folk.
Ge kunderna sin backup fil kan också vara bra..

och det där med gisslan.
Det är nog så det känns för dom som sitter helt förlamade utan sina databaser.
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-03, 00:58 #50
Normans avatar
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 589
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Normans avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 589
Tror isåfall att man får vänta på att ProInet ger svar istället för att spekulera.

Man kan räkna med att de lokala backuperna på lokala systemen inte går att lita på. cpanel backup på samma system är ju värdelöst ifall en hacker varit där och kör en shred på allt.

Man får förlita sig på remotebackuppen då.
Norman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017