FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Har i hela mitt korta liv varit anti Microsoft,
är dock på väg att ändra mig. Microsoft har börjat att gå i "rätt riktning". Alltså att vara mer öppna. Hoppas att Microsoft fortsätter så kanske de kan bli intressanta. Men i dagsläget.. aldrig i livet att jag tänker använda deras produkter ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Enligt en av WineHQs programmerare så har det här ingen som helst betydelse för dem så business as usual för oss Pingviner.
================================================== #winehq Griswold>> Probably not Their "documentation" or "specifications" are usually written poorly. I find even basic grammar and spelling errors a lot. As far as code itself, we are basically not even allowed to look at it if we wish to code for Wine So unless they release their code under LGPLv2 (Which will never happen) we can't use it directly. Or really at all The only way we could use it is to have one group of people document it and not write *any* code and the other group implement the documentation That is called clean room reverse engineering - the Wine project does not allow this Because we are dealing with something very serious, we don't want to take any chances where the law is grey - we prefer only the more black & white law So we don't allow reverse engineering at all ================================================== |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Verkar ju som den programmeraren inte insett vad som är på gång och jag har mycket svårt att tro att man nu från Microsoft släpper API:er till alla sina program utan en god dokumentation. Låter bara allmänt "anti-MS" i sitt uttalande. Fattar itne varför man då över huvud taget är intresserad av att hålla på med Wine...
Sedan om detta hjälper Wine eller inte är ju en annan sak...
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Dock så skall man ju göra källkoden tillgänglig, och även man med t.ex. GNU GPL kan ta en avgift för att ladda ned även den så är det fritt för kunden att sprida den vidare. Effekten blir därför precis som Spindel sade att det blir lagligt att ladda ner gratis. Så jag tror inte MS kommer släppa någon av sina storsäljare som open source i första taget. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|