FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
jo för oss som man Mattias
men sen finns det folk som bara kan det med högerklickning nu prata vi om äldre person som är på min comuty |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
1. det går att stänga av javascript 2. man kan ändå hitta sätt att finna källkoden. 3. man förhindrar andra kommandon som användaren/besökaren kanske behöver |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
När jag högerklickar hittar jag tex: Back, Forward, Reload, Stop, Bookmark this Page och Send Link. Så bara för att dina besökare inte vet att de kan stänga av javascript betyder ju inte att de inte använder de funktioner som finns när man högerklickar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Oavsett vilken anledning man stänger av högerklick så skulle jag rekommendera som Jonny skrev - gör det inte! Det skapar stor irritation hos dem som är vana att använda högerklicket för olika andra ting...
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag avråder också starkt att inte laborera med besökarnas musklick eftersom det ändå inte är nåt skydd för nånting. Folk blir bara förbannade och lämnar sidan.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
![]() Fast bäst är att ta bort det helt. Se punkt 3 i allstars inlägg och visa denna respekt för dina besökare/medlemmar. Skulle vara intressant att höra mer i detalj vad du vill förhindra att man gör via högerklick. Är det verkligen så viktigt så att det måste gå ut över andra hederliga besökare? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
en så enkel sak som att inte kunna högerklicka på folks profil bilder är anledning nog att få ha sitt kära javascript.
många ger upp där.. den som fortsätter kommer förbi alla spärrar som finns. och på profil bilder tycker jag det är helt okej att man inte kan högerklicka.. stör mig själv på högerklick skydd ibland men på ett popup fönster med någons profil bild gör det inget.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Borde vara inbyggd option för detta i alla moderna forum-plattformar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
finns det någon hjälp å fä här eller tack att ni fatta har svårt å föklra i text sorry |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag är också väldigt emot det, riktigt störigt....
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|