FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vilka tecken räknas som specialtecken, funkar å, ä, ö? Funkar "&"?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Specialtecken: = ' " : , # & %
å, ä, ö fungerar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ok, får plocka bort dom specialtecken vi har idag då.
Rörande Samports avgifter: Minimiavgift som faktureras varje månad….……………………………………………..245 kr Minimiavgiften inkluderar transaktioner för detta belopp……………………………… Någon som sluppit denna avgift? Vi säljer främst lite dyrare varor och ca 30% av kunderna väljer kortbetalning. På en månad kanske vi har 20-30 kunder som betalar med kort, månadsavgiften blir ju således avsevärt högre än dom totala transaktionsavgifterna. Hur löser man detta på bästa sätt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Inget svar från Teller ännu. Någon som har koll på vilka avgifter dom har?
Önskvärt vore att komma bort från %-avgifter och hellre betala en större fast transaktionsavgift, tittade lite på Certitrade som verkar intressanta, men dom hade 0,9% på beloppet. Är Certitrade ett vettigt alternativ till Handelsbanken+Teller? Såg att dom erbjuder hela lösningen också, det är ju bekvämt. Någon som har förhandlat lite med dessa företag som kan dela med sig av resultatet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi använder Samport och Babs (Swedbank) samt Osc. Det fungerar bra, förutom en del strul med SSL. Kunderna får upp en varning när de går tillbaka till vår sida från Samport vilket innebär att en del kunder stänger ned Webläsaren och då registrerades inte köpet i butiken.
Det är något fel med Samports modul som gör att det blir så. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tydligen går inte dessa tecken att använda hos Samport:
” ’ ; : , = & ? # ' Kollade igenom våra produkter och & använder vi rätt flitigt och även '. Detta går ju att fixa med lite jobb i och för sig. Värre är ju problemet med SSL då, är detta något som är knutet till just kombinationen "Samport och Babs" eller får man räkna med att ha det sådär oavsett? Fler som upplevt problem med detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Plocka bort tecknen bara för att skicka infot till Samport är väl inga större problem. Kunderna ser inte denna lista utan det hamnar i kontrollpanelen.
Du kan ju även skita i att skicka med artikellistan... såvitt jag vet inget krav? SSL måste du ha hos alla kreditkortsväxlar om du inte väljer deras hostade lösning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Specialtecknen som ingår i produktnamnen måste bort eller?
Hostade lösningen var vad vi hade tänkt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|