Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Trött på Leweb

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-09-17, 20:16 #1
lesoft02 lesoft02 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
Medlem

Har för egen räkning och som ombud för andra skaffat några konton på leweb, visst man får vad man betalar för...

För drygt 1 vecka sedan fick jag mail om att förnya ett konto, eftersom jag varit inblandad vid registreraing av flera olika ville jag få fram vilken domän kontot var kopplad mot. Detta visas inte i den info som ingår vid förnyelse så jag reggade ett ärende hos deras support 11/9 och frågade helt kort vilken domän som var kopplad till aktuellt konto. Min ticket finns registrerad i deras support-system men jag har inte fått svar trots att det gått nästan 1 vecka, enligt deras egen utsago svarar de normalt inom 24 timmar.

Det är som sagt inget akut problem men synnerligen enkelt ärende så visst kunde jag förvänta mig ett svar.

Det är ju Infracom som driver leweb så det är väl bara att hoppas det skall fungera bättre för er som ligger på ICWEBB dit JX-kunderna är flyttade.
lesoft02 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-18, 16:28 #2
najks avatar
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2005
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
najks avatar

Reg.datum: Oct 2005
Har ingen egen erfarenhet, men när man har googleads på sin företagshemsida kanske det inte uppfattas som superseriöst?
najk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-18, 19:28 #3
obes avatar
obe obe är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2004
obe obe är inte uppkopplad
Medlem
obes avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Originally posted by najk@Sep 18 2007, 16:28
Har ingen egen erfarenhet, men när man har googleads på sin företagshemsida kanske det inte uppfattas som superseriöst?
Jag vet inte så mycket om LeWeb annars, men alla länkar/annonser verkar vara till andra företag i Infracoms koncern.
obe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-18, 20:42 #4
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
leweb vägrar svara på supportmail
jag har nån domän där
Jon A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-20, 18:55 #5
Medlem

Medlem

Jag tröttnade på att vänta och ringde till Infracom, telefonnummer finns på www . infracom . se. Sedan tog det 1-2 minuter att få svar via e-post...
lesoft02 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-26, 09:28 #6
cejiel cejiel är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2007
Nykomling

Akta er för leweb, jag hade problem från att jag blev medlem. sedan efter en månad då jag ville kopplas bort fårn dom o inte ha något med dem att göra så har det gåt 4 månade jag har skickat ca 56 mail om att jag vill säag upp mitt konto ochinte fått något svar. jag har ringt infracom två gånger. ena gången sa de att dom skulle fixa det andra gången blve jag bemött av en komplett nolla vad gäller kundservice han förstog inte att kunden alltid hade rätt jag bad honom hälsa hans chef men då skyller han bara på att administrationen va utlagd på ett annat företag...

Infracom och Leweb är oseriöst. jag har gett dom en chans på 5 månader utan att säga nått nu får dom skylla sig själva om jag snackar skit...

Och vad ska jag göra för att bli av med mina konton. mig svarar dom ju inte ens när jag ringer.??
cejiel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-08, 14:01 #7
Nykomling

Nykomling

Citat:
Originally posted by cejiel@Sep 26 2007, 09:28
Akta er för leweb, jag hade problem från att jag blev medlem. sedan efter en månad då jag ville kopplas bort fårn dom o inte ha något med dem att göra så har det gåt 4 månade jag har skickat ca 56 mail om att jag vill säag upp mitt konto ochinte fått något svar. jag har ringt infracom två gånger. ena gången sa de att dom skulle fixa det andra gången blve jag bemött av en komplett nolla vad gäller kundservice han förstog inte att kunden alltid hade rätt jag bad honom hälsa hans chef men då skyller han bara på att administrationen va utlagd på ett annat företag...
Infracom och <span class='highlight'>Leweb</span> är oseriöst. jag har gett dom en chans på 5 månader utan att säga nått nu får dom skylla sig själva om jag snackar skit...
Och vad ska jag göra för att bli av med mina konton. mig svarar dom ju inte ens när jag ringer.??

Jag behöver verkligen hjälp. har ännu inte fått något svar. snälla svara någon som vet hur man bär sig åt i sådana här situationer???
Oläst 2008-02-21, 05:54 #8
Nykomling

Nykomling

Okej anledningen att jag skriver här igen är för att jag fick ett mail av leweb.se för ca 5 månader sen att dom motagit min avanmälan och bad om ursäkt för att det gått så lång tid. jag ringde till infracom lr vad dom nu heter som är ägare men de hjälpte inte ett skit de sa bara att dom hade lagt ut administrationen på ett annat företag. nu sitter jag på min semester på en dator i Bali och får ett jävla mail om att jag ska betala fakura för nästa period. jag som trodde att han skulle stänga ner kontot när de skrev så i svaret till mig. nu har jag skrivit ett mail till dem på deras ticket system och klagat som vanligt har de nu gått några dar utan svar. jag vädjar och ber för att ni håller er undan från detta webhotellet. det öär det mest fruktansvärda och sämsta jag varit me om i hela mitt liv när det gäller dålig kundservice. jag vet att det är biliigt men det ska väl inte va så jävla svårt att svara på ett mail och stänga ner ett konto. om de är nån som känner någon som kan hjälpa mig så hjälp gärna till. och återigen bojkottta allt som har med det företaget o göra. kan dom inte ens ha hand om ett litet webhotell kan dom förmodligen inte så mycket annat heller.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017