Citat:
Ursprungligen postat av mervinst
förr stod det inte något om uppläggnings avgift på framsidan. den kom först vid beställning.
Numera har ni det dock. skit bra. (i minimalistisk stil i grå färg och småpixligt.)
sedan läggs moms på efteråt istället för att visa det riktiga priset.
och sedan vet jag flera som haft problem med både one och surftown när det gäller att dom vill flytta sina domäner.
Du kanske inte vill att det ska vara så men så har det varit i flera fall och där med basta.
|
Priserna som anges på hemsidan är inklusive moms. Man får en även en klar bild över vad man betalar för och hur mycket, när man lägger sin beställning. Beställningen är heller inte bindande, och kan avbrytas av kunden genom att helt enkelt strunta i att betala fakturan. Dessutom så har vi 30 dagars pengarna tillbaka-garanti, där man får sin fulla betalningen tillbaks (exklusive eventuella domännamn).
Och självklart ska jag inte påstå att alla domäntransfers alltid är helt problemfria. Ibland, eller rättare sagt sällan, så uppstår det problem. Men det löser vi oftast relativt snabbt.
Citat:
Ursprungligen postat av kriwen
jgabor - När jag ville flytta min domän från er till Binero ville ni först precis som Spray att de skulle skicka en transfer request till er för att ni skulle flytta den, jag fick inte epp-koden direkt när jag begärde den. Jag svarade på detta med att skicka en länk till denna sida och då fick jag koden direkt av er.
http://www.idg.se/2.1085/1.82860
Varför kan inte ni ha samma funktion som hos Binero att jag ser epp-koden i mitt admingränssnitt?
|
För att vi använder oss av eNom, och vi ser därför aldrig er EPP-kod (av säkerhetsskäl). Vi begär ett utskick av EPP-koden till admin-c för domännamnet hos eNom, som sedan skickar ett mail innehållande EPP-koden. Detta görs för att förhindra att registrars stjäler domäner från sina kunder.