Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Feedback på köp&sälj-sida

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-02-17, 18:48 #11
cyrres avatar
cyrre cyrre är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2006
Medlem
cyrres avatar

Citat:
Originally posted by Gazunk@Feb 17 2008, 19:26
Jag vet inte vad det är, men sidan ser liksom inte ut som en köp och sälj-sida, svart passar inte med bygg-temat, designen är rätt snygg dock. Men stör mig på att bakgruden är 1px för bred så att det inte blir raka ränder
Hehe okey, när det kanske du har rätt i. Vi har blivit så "insnöad" på sidan nu så vet inte vad som är ut och in!
Bakgrunden är en miss, tack så mycket! Skärmen på laptopen visar färger / ljus lite underligt så missar en del.
cyrre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-17, 22:14 #12
andi andi är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
andi andi är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
Mina åsikter:

1. Bra nisch, kan nog bli något

2. Bannern på startsidan där det står "byggbitar.se" och "nytt och begagnat" samt "marknadsplatsen för hem och industri" är inte tillräckligt tydlig.
Det borde stå att de produkter som sidan gäller är just byggmaterial. Varför inte låta det stå "Marknadsplatsen för byggmaterial, verktyg och tjänster" under "byggbitar.se"och skippa text-animationen? Sedan vet jag inte vad de grafiska elementen till vänster om "byggbitar.se" skall föreställa, kanske bättre att ha grafik som passar till "ämnet" En byggarbetare, verktyg, brädhögar, vad vet jag...

3. Startsidan är oerhört tom! Topploggan och den gigantiska reklamen för Nordsjöfärg tar ju upp mer än halva innnehållet! Man får intrycket att ni inte har innehåll att fylla sidan med. Visa gärna upp fler annonser, nu är det bara tre. Visa upp 20 men gör dem mindre i höjdled. Gör topploggan mindre i höjdled och skippa Googleannonserna ovanför.

4. Om jag går till Annonserna och väljer tex "Badrum/VVS" och sedan går till startsidan. När jag går till annonserna igen står jag kvar i kategorin "Badrum/VVS". Jag skulle föredra att den boxen nollställs så att "alla kategorier" är vald istället.

5. Sättet att välja län på är mycket bra! Bra med pekaren så man vet vad man väljer!

6. Sidan är väldigt smal. Gick nästan att få in med 800x600 pixlars upplösning. Tycker ni kan göra den bredare och då även passa på att på själva annonsdelen lägga de olika kategorierna i en spalt till vänster om annonserna, det borde få plats utan problem om ni även gör varje annonsrad lite smalare. Då slipper man välja i listboxen utan man kan bara klicka snabbt på den kategori man vill ha.

7. Fonterna. När annonserna listas är all text lika stor. Namnet på produkten borde vara fetare och sticka ut lite. Vilket län det gäller kan ju stå med mindre storlek tex. Nu är den enda skillnaden att produktnamnet är en länk med en annan färg. Går att göra mer där tror jag.

8. Varför står det "Köp och Sälj: " + kategorinamnet vid varje annons???????

9. Färgerna. Välj ett färgtema som går igenom hela sidan. Nu har ni olika nyanser i topploggan på startsidan och på grafiken i bakgrunden på startsidan (De där tre "nycklarna" eller vad det är?)

Detta är som sagt mina högst subjektiva åsikter. Lycka till!

mvh

Andreas
andi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-17, 23:32 #13
cyrres avatar
Medlem

Medlem
cyrres avatar

Andi, tusen tack! Läste igenom ditt svar relativt snabbt för stunden men imorgon ska jag titta igenom det hela grundligt. Precis sån där kritik man vill ha!
Tack igen!
cyrre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-18, 18:07 #14
Jormas avatar
Jorma Jorma är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2007
Jorma Jorma är inte uppkopplad
Nykomling
Jormas avatar

Reg.datum: Jan 2007
Alldeles för mycket ps-effekter hit och dit. Les is more. Försök få ett renare intryck, och sätt sidans innehål i fokus.
Jorma är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017