FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Vi lanserade oss utanför Sverige för någon vecka sen. Som primär betalningsmetod hade vi tänkt o ha kortbetalningar.
Dock upptäckte vi att det var onormalt många kortbetalningar som inte gått igenom. Efter att ha varit i kontakt med kunderna o samport, så listade vi ut att orsaken till detta var 3d secure. 3d secure går ut på att man istället för bara sina kortuppgifter och cv kod, även ska fylla i en annan kod som man antingen får genom sin bank, sin digipass eller dylikt. Problemet med detta, är att kunderna själva inte känner till det här systemet. Istället blev dom suspekta när dom helt plötsligt skickades till en ny sida, där dom skulle fylla i fler lösenord, o därför avbröt sitt köp istället. 3d secure är tydligen inte så vanligt i Sverige än, därför jag själv tillex inte stött på problemet när jag handlat. Men redan i norge o danmark är det väldigt vanligt. Fördelen med 3d secure är att du som säljare alltid är garanterad o få betalt, alltså färre bedrägerier. Men just nu är nackdelarna för min del större, då jag förlorat ganska mycket pengar dagligen på uteblivna ordrar som borde gått igenom. Är det nån mer som har haft positiva/negativa erfarenheter med 3d secure? nåt tips på hur man på ett pedagogiskt sätt förklarar för kundena vad detta är? Predrag Beastwear |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|