FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Servage är jättebra för de flesta men inte för de med riktigt många besökare. Själv använder jag dem för slaskdomäner och backup. Billigare backupsystem får man leta efter.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Överbokning är ett gissel. Det borde, i mina något partiska ögon, vara förbjudet att marknadsföra något som så uppenbart inte kan levereras till alla kunder.
Jag betvivlar att man kan uppfylla sitt löfte till ens tio procent av kunderna, men det är svårt att avgöra. Marknadsföring av detta slag förstör en seriös marknad. Servage är inte ensamma om detta, men de sticker verkligen ut, vilket givetvis är meningen...
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag vet inte om jag ser överbokning på samma sätt som er. Har själv varit inblandad i ett hostingföretag som jobbade på detta sättet, men att man överbokar betyder inte att det inte kan levereras. Jag tror att de allra flesta precis som vi jobar utifrån principen att haka på mer disk efter hand som behovet dyker upp. Visst har man sålt nåt som man i försäljningsögonblicket inte har, men det betyder för den sakens skull inte att någon kund kommer bli drabbat av att inte kunna använda det utrymme han/hon köpt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Sålänge de tillgodoser de enstaka kunder som faktiskt maxar sitt konto så är ju inte overselling ett problem egentligen.
Det är dock inte ofta man kan komma i närheten av de kvoter extrema översäljare som servage utannonserar utan att de börjar klaga t.ex. på att man brukar för mycker processorkraft. Själv har jag mycket dåliga erfarenheter med Servage. Jag hade ett konto som endast använde måttliga mängder med bandbredd och inte hade speciellt många hits (minns inte exakta siffror nu, men det var några enstaka % av vad de påstår skall vara tillåtet). Plötsligt en dag kom jag inte åt de sidor jag hade på kontot för att jag tydligen överstigit bandbreddsallokeringen. Enligt den tillgängliga statistiken så hade jag varken mer besök eller hits än vanligt. Det var ingen gigantisk fil som var efterfrågad ovanligt mycket. Då jag bad om access loggar tog det en 4-5 mejl innan de förstod vad jag frågade och då sade de att sådana inte fanns. Efter ett antal mejl med försök att få dem att förklara var bandbredden hade tagit vägen gav jag upp. Jag hade även problem med skripts som inte fungerade, men de envisades med att insistera på att problemet var med mitt skript fast det funkade bra på tre andra servrar jag testade på. Så i min erfarenhet är Servage det oseriösaste webhotell jag har varit i kontakt med. Jag har nu konton på ett par andra översäljare, hostgator och dreamhost, och de fungerar bra. Framför allt hostgator kan jag rekommendera då jag under de 318 dagar jag haft konto med dem har 100.00% uptid. Dessutom får jag snabbare anslutning till dem än servage trots att de är baserade i USA istället för Tyskland. Dreamhost är grymt billiga och acceptabel upptid med tanke på priset (99.76% over senaste 318 dagarna) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|