Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Testa säkerheten på din sida?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-01-26, 02:01 #1
DoubleR DoubleR är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2007
DoubleR DoubleR är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2007
Med tanke på alla sidor som hackas nu för tiden tänkte jag om det fanns något företag som kontrollerar säkerheten på ens sida.
Där man enkelt mot en kostnad får sidan testad på olika sätt och i olika nivåer.

Det finns en uppsjö av "testa din säkerhet" sidor när det gäller säkerheten på ens dator men hittar inget motsvarande för hemsidor.

Jag tänker mig ett företag med massa programmerare och diverse kloka människor som sitter och jobbar enbart med att testa och förbättra säkerheten på hemsidor.

Jag som ny webmaster, har inte all kunskap om programmering men tillräckligt för att hålla igång och driva en rätt så lyckad hemsida.
Jag har däremot ingen större insyn i alla de säkerhetshål som hackers lyckats hitta i olika system och riskerar att förlora allting.
Alternativen för mig är att sätta mig in och lära mig programmering från grunden och själv kontrollera sidan men det är inte alltid man har tid för detta.

Då Internet är full av lekmän webmasters (som mig själv) så tror jag att efterfrågan är oerhört stor på en sådan funktion.

Jag skulle rekommendera programmerare på vår kära wn forum att gå samman och kanske skapa ett företag som syftar till att förbättra säkerheten på hemsidor.

Förslag på hur det hela kan se ut:
Jag som kund skall enkelt få olika alternativ på tester presenterade för mig varifrån jag sen bestämmer vilket test som passar min sida.
Olika tester kostar olika (tänker på webbhotell liknande plan för de olika alternativ de erbjuder, vad som ingår i respektive "test").

Nå vad tror ni, håller ni med om att en sådan funktion är efterfrågan och behövs?
Eller är jag helt enkelt ute och cyklar och borde sätta mig ner och läsa ett antal programmerings böcker.
DoubleR är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-26, 02:54 #2
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Känner inte till någon Svensk variant, men det finns en ett antal Amerikanska med ScanAlert i spetsen. Omfattande tester körs dagligen.
Läs mer om hur deras test går till här:http://www.scanalert.com/site/en/security/howwescan/
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017