FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Innan du väljer märke måste du också välja vilket slags dator du vill ha;
Lätt eller med stor skärm, eller nånstans mittemellan. Efter att ha släpat runt på burkar som vägt 2.5-3.5 kilo dagligen i flera år så kan jag bara säga att mitt val är enkelt. Har aldrig varit så nöjd som med den IBM X40 som jag knappar på nu. Har dock inget behov av optisk enhet och har valt bort högupplöst skärm till förmån för dryga kilot i vikt istället, alla gör antagligen inte samma prioritering. I kombination med mobilt bredband så är jag grymt mobil numera. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Har själv en bärbar Acer med 17" skärm som nu används som en stationär, flyttar den aldrig på grund av storleken. Ska nu köpa en Macbook och uppgradera den lite själv. Om man har eller känner någon som har CSN-kort får man datorn för 9000 kr istället för 10.000 kr. Sedan köper man 2x 2gb ramminnen för 450 kr styck, en 250 gb hårddisk för cirka 900 kr samt en usb-kabinett för 199 kr.
Då har man en fin liten Macbook med Intel Core 2 Duo, 4 gb ram, 250 gb hårddisk samt en extern 80 gb. Något som inte får glömmas är att man även har den snyggaste datorn. Självklart kör man Paralells så man kan switcha operativsystem på någon sekund. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vet nån när butikerna får in dem nya mikrodatorerna 7"-10" jag vill ha nu!!! (vill inte ha ASUS microPC med 4GB flash hårddisk)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Såg riktigt bra ut, bra pris också! ![]() Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Thinkpad!
En av de få datorer som inte har glossy-skärmar. Dvs. du kan använda datorn i solen. Tyst, robust, perfekt för resande. http://prisjakt.nu/produkt.php?p=250880 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|