FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan,
måste kolla med er vad denna information betyder, jag kollade whois på en domän jag är lite intresserad av och denna verkar vara expired. Men vad betyder det egentligen, om inte ägaren gör något åt denna adress är det fri att registrera 2008-03-11 eller hur går jag tillväga. "created: 1997-03-19 modified: 2008-01-22 expires: 2007-12-31 deactivationdate: 2008-01-22 date_to_delete: 2008-03-11" Tack på förhand. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
2008-03-11 kl ~05.00 på morgonen kan denna domän registreras. Hos Binero.se&Neware.se kan du köpa "Snapback", det vill säga, de försöker registrera domänen så tidigt som möjligt, så du själv slipper sitta uppe hela natten och registrera.
Hoppas det besvarar din fråga. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ah, nära holger, men du har glömt att räkna med att IIS har implementerat vissa.. ja.. "features"...
date_to_delete-datumet som visas i whois är i många fall felaktigt(grattis IIS, hur lyckades ni med det?), därav bör man alltid kolla upp datumet mot http://www.iis.se/statistics/bardate_domains.txt Mer exakt är 04:00 UTC dom tar bort domänerna, så då blir det 05:00 CET och 06:00 CEST. /Victor |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för er hjälp! Då är det bara att hoppas på att de inte förnyar den då =)
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|