FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har under många månader fått felaktiga fakturor från Affiliator AB som tidigare annonsör (olyckligt).
Enda sedan jag avslutade mitt program hos dem 2007.05.31 har det kommit både tomma fakturor för kommande månader (summan på fakturan är månadsavgiften), faktura för juni 2007 med 8 kr + månadsavgift att betala (trots att affiliateprogrammet skulle ha avslutats den 2007.05.31) och en massa påminnelser på dessa fakturor. Det är nuförtiden inga nya fakturor jag får, men påminnelser strömmar in. Idag kom en till som blev pricken över i-et. Affiliator har självklart kännedom om problemet och vet att dessa fakturor är felaktiga. Jag har vid flera tillfällen pratat i mobil med både Emil Paulsson och Jimmie. Jag är trött på att ringa Emil Paulsson, allt man får som svar är "då var det fixat, du kommer inte få fler fakturor", eller något i den stilen. Jag litar inte längre på dessa ord. Kan man anmäla det hela någonstans? Antingen ska de ställas inför rätta, eller så vill jag ha kompensation för 1. All förlorad arbetstid då jag försökt kontakta dem och reda ut det hela 2. Mobilkostnader 3. Att de överhuvudtaget skickat 8-10 st felaktiga fakturor, total summa nästan 5 000 kr Det är trots allt ett lagbrott att skicka felaktiga fakturor. Jag har alla felaktiga fakturorna för bevis. Vad kan jag göra? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Bestrid fakturorna och avvakta tills det kommer kreditfakturor.
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har självklart inte betalat fakturorna.
Jag har bestridit dem via som kom via e-post via e-post och per telefon. Jag har bestridit dem som kom med vanlig post per telefon. Det kanske inte heter bestrida? Finns det någon mall för en sådan bestridan? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Här har du en liten hjälp i bestridan av fakturor:
http://konsumentverket.se/mallar/sv/artike...gArticleId=2659 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det ska nämnas att fakturorna är skickade till mitt företag och inte till mig som privatperson.
Tack för länken, ska titta närmare på det. Skickar en bestridan på alla faktororna först, men vad mer kan jag kräva lagligt? Är den inte ett brott att vid upprepade tillfällen, genom aktivt handlande skicka falska fakturor som saknar laglig grund?? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
En av fakturorna har till och med gått till "Intrum Justitia", som Affiliator AB anlitar, i september förra året.
Det tog mycket tid och ännu mer stress innan fakturan blev borttagen därifrån. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Skicka en faktura till Affiliatro för din förlorade tid pga deras brister i faktura hanteringen. Det lär få de att tänka till.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ja, det kan det, eftersom vi inte har ingått ett avtal angående min arbetstid och prissättning, men då får de se till att bestrida den ... och den 5-e påminnelsen.
Davve, det kanske inte är det bästa i situationen. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|