FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det här är ett jättestort problem. Många ombud är missnöjda och ombudsföreningen Registrars.se har likaså framfört klagomål om detta till .SE. Deras svar var att captcha-lösningen är framtagen av en säkerhetsexpert och att den kommer vara kvar. Deras tidigare captcha var tydligen inte tillräckligt säker.
En kollega till mig var förövrigt i kontakt med en tekniker hos .SE som satt och svor över captchan likaså. De är tydligen tvungna att använda den internt i viss utsträckning likaså. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jag kanske är ovanligt bra, jag brukar lyckas ungefär två gånger av tre med den mycket irriterande captchan. Ännu värre är väl att de knappt visar nån info ändå och att ombuden inte längre kan se mer än vanliga dödliga
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är väl bara att stämma in i klagosången.
Fick en riktigt fin nyss när jag kollade en adress, den här gången gick chansningen hem men det normala är 2-3 försök. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Haha, klockrent att det kom upp en tråd om detta.
Jag satt nämligen igår och försökte kolla upp ett ID och jag gjorde mellan 15-20 sökningar, där jag angav "fel" kod, och jag började tro att det var mig det var fel på ;-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Administratör
|
Jag visste att jag inte var ensam... De lär ju knappast behöva använda den själva, är väl därför de inte fattar hur kass den är.
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Administratör
|
Hittade http://oldweb.iis.se som är den förra versionen av IIS hemsida. Captchan där är lite lättare att använda.
Tror också att samma information syns.
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag fattar inte hur ni lyckas använda den sidan överhuvudtaget!
När jag först läste denna tråd hade jag aldrig testat att ta reda på vem som äger en .se-domän, men tyckte jag var tvungen att testa. Och efter cirka 15 försök att ange rätt kod till CAPTCHA-bilden gav jag upp! Hur gör man för att lyckas alls??? Nu har jag ett synfel, men jag tycker närsynthet inte borde påverka just det här! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Medlem
|
Tillägg till mitt förra inlägg: när jag testade med Konqueror itället för Firefox kom jag åt informationen efter CAPTCHA:n på första försöket! Jag tycker det inte kan vara så att jag skrivit fel 15 gånger med Firefox (det är åtminstone tämligen osannolikt), så skillnaden borde ha något med browsern att göra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Banned
|
Jo IIS system verkar toksäkert! Kommer väldigt sällan in....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|