Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vill sälja produktnycklar på webben

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-01-09, 14:03 #1
pasta pasta är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2007
pasta pasta är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2007
Jag har två produkter som jag kommer låta folk ladda ner helt gratis. Men vill man få all funktionalitet måste man köpa en "nyckel".

Jag behöver ett enkelt och pålitligt system för att kunna ta betalt för dessa nycklar. Principen är enkel.

1) Användaren surfar in på e-kommerssajten
2) Användaren väljer produkt
3) Användaren betalar X kr
4) Användaren (numera Kund) får en unik nyckel skickad till sin e-postadress

Betalningen skall kunna ske i olika valutor och skall gå via paypal, google checkout eller andra internationellt accepterade betalningslösningar.

Finns det något bra open source system som klarar av detta?

Jag är familjär med Wordpress. Kanske finns det någon plugin till Wordpress som klarar av ovanstående. Eller kanske finns det någon motsvarighet till Wordpress för e-kommerssystem? Dvs, open source, med stor användarbas och enkelt att administrera, gärna olika teman.

Tacksam för tips

Edit: Jag har tittat lite på oscommerce - men det kanske bara lämpar sig om man säljer väldigt många produkter? Har också sökt efter "oscommerce selling license keys" utan att hitta något, så jag antar att den funktionaliteten inte finns. Men rätta mig gärna om jag har fel.
pasta är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017