FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
jag har funderingar på att köpa en utländsk hemsida, med en utländsk ägare.
hur går jag tillväga för att göra ägarbytet och föra över betalningen till honom på ett säkert sätt så att ingen blir lurad? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Paypal
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
PayPal eller någon escrow tjänst skulle jag rekommendera. På PayPal är du till visst del skyddad som köpare men det finns inga garantier att du går ut som vinnare i en tvist.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Åk dit och slutför äffären, det hade jag gjort. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
ok tack för svaren, de va min tanke att använda paypal men tänkte kolla om det fanns andra ideer.
affären handlar inte om några större summor men man vill ju ändå inte gå miste om dem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Nog rätt bra att "prata" med säljaren. Försök att se igenom fasaden och om du kan se något lurigt.
Min egen mor sålde sin domän till en för oss (iaf) rätt känd östgöte och jag själv pratade med honom. Allt var okej och hon fick sina pengar, vi blandade direktbetalning med betalning efter själva genomförandet. Summan var på lite mer än en fräsch BMW320 och en bostadsrätt i Linköping. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Senast när jag köpte en domän för 6-siffrigt belopp av en norsk, så satte jag mig på flyget till Oslo, hyrde en bil och åkte ut till snubben med alla papper ifyllda. Kostnaden för resan på ca 3.000 kr kändes som en i sammhanget väldigt billig försäkring.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|