Citat:
Originally posted by Tobbe@Jan 3 2008, 07:48
Vänligen definiera mindre volymer så kan jag peka dig i rätt riktning, det begreppet brukar alltid vara individuellt..
|
Med
mindre volymer menar jag 100-150/månad till att börja med... Har inga naiva idéer om att tusentals ska hitta min sajt direkt från start, men åandra sidan vill man nu inte att hela intäkten ska ätas upp av avgifter...
Med
internationellt menar jag åtminstånde EU området (allt utöver det är bonus), dvs man ska kunna SMS:a min tjänst från större delen av europa och betala några euros/pund/pissetassar/whatever...
- Telefix verkar ha för liten täckning.
- Zong verkar lovande när det gäller västeuropa, men saknar alldeles för mycket i öst- och sydeuropa.
- Cellsynt vet jag har bra täckning, nackdelen är de skiftande priserna mellan olika länder (Finland € 0.85, 1.20, 2.00 | Frankrike € 0.35, 1.00, 1.50 | Nederländerna € 0.40, 0.70, 1.10, 1.50) man vill ju hellst ha ett enhetligt pris när det är samma valuta... (Förmodligen inget Cellsynt har bestämt dock). Har även tyckt mig förstå av tidigare diskutioner i ämnet att fasta avgifter omöjliggör mindre volymer (kan självklart ha ändrats).
- Mosms täcker bara Sverige.