FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
passar på att lägga ut ännu ett ämne på detta forum. Jag har precis lagt ut en ny design av en av mina sajter. Min fråga är hur snabt den kan komma att indexeras och ersätta den gamla. Jag har gått från att använda en 3e partsprodukt till helt egenutvecklad. Kan jag göra ngt för att snabba på processen? Den nya har legat ute snart en vecka utan att (vad jag kan se) indexerats något. Den gamla var också relativt ny men hade ca 650 indexerade sidor. Nu tycks det bli färre o förre (enligt SEOchat verktyget). Har gjort permanently removed (till nya index sidan) på gamla "ingångar" via sökmotorer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du får nog snällt invänta Google. Besökte Google den gamla sidan ofta så går det snabbare, annars får man vänta ett tag. Sedan behöver man inte kasta in alla besökare från gamla adresser till den nya indexsidan, lite beroende på vad det är för sida och hur mycket som ändrats från den gamla strukturen.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Lägg in en ny sitemap på Google webmaster tools.
Sitemap påskyndar avläsningen av sidan och gör det lättare för G att hålla reda på vilka sidor som finns och inte finns. En sitemap påverkar dock inte placeringen i resultaten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tackar för svaret!
Knåpade ihop ett script för att generera en sajtmap precis och har reggat det hos Google som tycks scanna sajten nu. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Du bör göra 301or till respektive ny sida, inte från alla gamla till en ny sida.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|