FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
om man gör såhär:
h1 {visibility: hidden;} titel: sida - sökord keyword: sökord <H1>Sökord</H1> Då kan man få med <H1> perfekt gentemot titeln/keyword utan att ens behöva ha sökordet synligt. Eller? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
är ju emot reglerna för de flesta sökmotorer och de scannar säkert efter liknande skulle jag tro...
borde vara ett av de simplaste sätt de använder för att förhindra fusk... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Validating
|
Precis som med all annan teknik för att lura sökmotorerna mot bättre placeringar så fungerar det naturligtvis, ända tills du åker ut med rumpan före och riskerar en låååååååååång tids avstängning. Detta gäller ALLT fusk.
Dolda lager, frames med 1 pixel och massa innehåll, lager med koordinater utanför sidorna, redirects, spegeldomäner, text i samma färg som bakgrunden (även .css-styrt) mm, mm. Om dom inte redan kontrollerar externa .css'er så kommer dom garanterat att göra det sinom tid, för du hade väl inte tänkt vara så dum så du lägger det i dokumentet. Så mitt svar till dig är: Är inte titeln relevent för sidan som synlig så har den ju inte där att göra alls ! Göm ingenting, det är ju surfarna du skall göra sidan för i första hand och sökmotorerna i andra hand. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
ok, men om man sätter <H1> till samma font och storlek som övrig text kan de väl inte klaga?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Men som sagt, du vill väl dit besökarna för att de är intresserade och inte för att de ska luras dit? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
OT: Om man INTE vill ha dit dom kan jag rekommendera flash.. fniss.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hur många rubriker (synliga) får man ha utan att det räknas som spam?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Citat:
Men jag antar att du frågar: Om jag gör rubriken så att den ser exakt ut som brödtexten, hur många rubriker kan jag radda upp innehållandes mitt keyword? Som svar kan jag säga att det "fusket" har jag iaf inte så stor koll på. En "normal" sida avsedd för människor där rubrikerna är "synliga" ligger väl runt 1 huvudrubrik, ingress samt runt 2-4 underrubriker; detta i en textmassa på mellan 300-500ord. Eftersom du lägger brödtexten i taggar för varje stycke så visst kan det vara så att google gör någon form av lix (läsbarhetsindex) ala år 2004 där den räknar ord, stycken och antal rubriker för att hitta fusk. Som sagt; för att ligga på den säkra sidan, fuska inte! =) Tror dock inte att tex 10 rubriker är fusk om du har 10 paragrafer med några meningar i varje. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Kategorititeln skulle kunna vara huvudrubrik, varje länktitel skulle kunna vara en underrubrik och länkbeskrivningarna brödtext. Skulle det kunna vara fusk? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||