FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har en ny HP Photosmart C4280 och har precis införskaffat mig en bärbar dator. Det jag vill göra nu är att koppla ihop laptopen med skrivaren och det går ju enkelt med en usb-sladd, men det skulle innebära att jag inte får den här trådlösa känslan som jag är ute efter. Så nu undrar jag om det finns något sätt att koppla någon bluetooth-adapter till skrivaren så jag kan skriva ut från min bärbara dator utan att behöva ha en massa sladdar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Tyvärr fungerar det inte med Bluetooth apater i USB:n på en skrivare. Inte vad jag vet iaf. Det är väl så att skrivaren behöver drivrutiner installerade för att kunna stödja driften av apatern. Är där inte inbyggd bluetooth från början så går det nog inte att använda det heller.
Alternativet är ju att köra med en skrivare med trådlöst nätverk (vilket jag själv kör, och tycker fungerar relativt bra), då slipper du ju kablar i vilket fall som. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Trådlöst nätverk är ju det absolut bästa alternativet, men jag är så värdelös när det gäller att konfigurera nätverk så jag känner att jag nog inte ska ge mig i kast med det. Jag har hittat en lösning som innebär kablar och usb-switch så det får nog bli den lösningen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Misstänker att Blåtand är alldels för långsamt för att använda för vanliga utskrifter.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Bluetooth ger en överföringshastigheter på 721 kbit/sek v1.1 & v1.2, samt upp till 3 Mbit/sek v2.0. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ovan skrev exakt vad jag tänkte säga, du har ca 1mbs på bt, och det bör ju vara ganska snabbt om vi snackar om en person, och det inte är mega utskrifter.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|