FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har en OKI3200 som jag slutat använda. Det är den sämsta skrivaren jag någonsin har haft. Utskrifter fastnar i den. Den använder färgtoners när man skriver ut svart-vita utskrifter. Den vägrar att skriva ut om den anser att en toner börjar ta slut. Deras telefonsupport tar betalat för samtalen (per minut).
Jag var nöjd med skrivaren de första två månaderna. Men när jag lånade en 499 kr dyr laserskrivare från Lexmark så insåg jag hur dålig min OKI3200 var. Ännu löjligare blir det, eftersom utskrifterna dessutom blir billigare med lågprisskrivaren från Lexmark. En toner till OKI3200 ska räcka till ca 5000 utskrifter, men det tar stop efter kanske 2000. En toner till min Lexmark ska räcka till ca 3000 utskrifter, men den klarar 4000 galant (och ja, jag vet att det finns olika toners som klarar olika många utskrifter till både Lexmakr och OKI). Jag kanske bara hade otur, men jag kommer aldrig mer köpa en OKI. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
HP är underbara.
Jag har faktsikt ett gammalt tröskverk från HP på kontoret som fungerar felfritt. Köpte den begagnade för att vara snäll en gång i tiden. HPs mulitfunktionsfärglasrar är helt underbara. Bäst av allt. Min färglaser pajade, jag ringde HP som skickade en tekniker som fixade problemet helt gratis.
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Lite OT men en kund som hade en något år gammal multifunktionsskrivare från OKI och saknade skivan med drivrutiner.
Hittade inte några drivrutiner på nätet så vi kontaktade OKI Sverige, och efter deras interna research fick vi svar att det var en så avancerad skrivare (kunde kanske kostat 2000-4000 kr ny) att drivrutionerna var alldelse för stora för att lägga upp på webben därav fanns det inte med på OKI.se/.com. OKI Sverige hade heller ingen möjlighet att skiva trots att jag erbjöd att betala. OKI Sverige hänvisade hos till återförsäljaren (konkad IT-konsult), jag tog och köpte en ny, och skrev ett mejl klagomejl till OKI Int, dock utan svar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det där att dom hänvisar till ÅF hela tiden är skandal, hur skall ÅF få tag i drivrutinen då? ÅF köper skrivare av någon distrbiutör typ GNT, Scribona, Techdata osv.. Finns en anledning varför man köper HP, det är prylar som fungera och dom har en support som fungera. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Köpt ett par HP senaste och är riktigt nöjd med helheten av deras programvaror, webbinterfacen där man kan kolla statistik etc. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
www.ipoprint.se Deras katalog http://www.ipoprint.se/pdf/katalog_2007.pdf (överst på sidan 5) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|