FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Hittar du en annan inkomst tills du hittat det dubbla mot vad du räknat med här så kan det fungera för dig, men det kommer att ta tid förmodligen. Lycka till |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kan bara instämma. Hitta nått halvtidsjobb eller något som drar in tillräckligt för att överleva och fundera ut saker att programmera under dagarna för att ägna dig åt detta på kvällar och helger. Den dagen du gör tillräcklig vinst för att kunna leva på detta kan du nog överväga att säga upp dig och starta eget.
Det är inte pessimistiskt menat, endast realistiskt och inte ens nära på lika riskfyllt som att starta direkt utan andra inkomster. Lycka till! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Som jag ser det, så kan du alltid försöka köra på din idé. Om det efter ett halvår visar sig att det inte kommer att fungera, så är det bara att lägga ner den och ta ett jobb. Friskt vågat är hälften vunnet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har skickat PM till dig. Vi jobbar hela tiden med bolag som vill komma upp i kritiska nivåer. Har lite olika modeller som kanske skulle vara intressant.
Har du ett bra spel så fixar vi spelarna ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Kalkylen håller nog inte. Om du säger att du har en karta som ska ritas upp som tar en massa cpu och samtidigt inte räknar på en större kostnad på servern på 10 000 besökare än 5000 besökare så kommer troligtvis en server till att behövas. Vart denna gräns finns är svårt att säga utan belastningstest men budgetera för att kostnaderna för server också ökar i takt med intäkterna/besökre. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag är insatt i branschen och kan skriva att det ska till mycket för att nå de nivåer du budgeterat.
Exempelvis den summa du räknar att dra in på reklam på 5 000 spelare är helt orealistisk, inte ens i närheten. Webbaserade spel är usla CTR-maskiner, likaså forum. Att räkna på att snitta 50 kr/betalande är inte heller helt självklart. Särskillt inte efter skatter och avdrag från operatörer. Börja med att försöka samla data innan du gör din budget. Men reklamintäkter kan du intialt helt räkna bort. Det är ett STORT jobb att bygga webbspel som håller för massor och är underhållande, tro mig. Och ska du verkligen konkurrera i branschen bör du ha tillgång till duktiga grafiker, flash-programmerare, PHP-programmerare och folk som kan databaser och servrar. Om du vill slåss med de stora elefanterna alltså. Branschen har i samband med web 2.0 utvecklats mycket. Det är inte samma bransch som det var för 5 år sedan. Sanna mina ord... Fördelen är väl den att när väl allt är klart, säg efter ett år, så har du byggt ett värde i all kod och grafik. Förhoppningsvis har du dessutom en databas som är värd en del. Mina 2c. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|