| FAQ |
| Kalender |
|
|
#1 | |||
|
||||
|
Medlem
|
Vilket är det mest aktuella sättet att värdera affiliatesajter på? Hur brukar ni tänka vid försäljning?
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Flitig postare
|
Köparen vill ofta värdera sajten efter vinsten:
Renodlade affiliatesajter kan vara svårvärderade, De kan ju rasa i Google's ranking över en natt och förlora nästan alla besökare och därmed nästan alla intäkter. En Värderingsmodell kan vara 2-4 gånger årsvinsten, beroende på risk och historik. Säljaren vill ofta värdera sajten efter "nerlagda timmar"..... |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | |||
|
||||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har sålt över 50 olika sajter inom spannet 500 kr till 500tkr+. I samband med det skrev jag det här blogginlägget om hur jag värderar sajter: https://www.wallcloud.se/forsaljningsprincip/ - det kanske kan ge dig lite idéer.
|
|||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|