Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


S: Sveriges enda SUV-webbmagasin

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2017-04-24, 19:43 #1
altruixms avatar
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
altruixms avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
Standard S: Sveriges enda SUV-webbmagasin

2013 startade jag en liten motorblogg efter att jag varit motorskribent på en lead generation-sajt. Sen dess har jag byggt upp ett litet nätverk av motorsajter som landat mig möjligheten att låna pressbilar,, köra och skriva om dessa. Jag rankar bra och slåss i SERPen med motortidningar, kvällstidningar och andra motorbloggare. Våren 2017 har nya projekt dykt upp och jag undersöker möjligheten att sälja.

2016 hade "S U V T E S T punkt S E" strax över 97 000 sessions (GA standardinställning), 80 000 users och 172 000 sidvisningar. Data för Q1 2017 är 19K, 16K och 34K enligt uppställningen i förra meningen.

Intäkter? Måttliga skulle jag säga. Det går runt varje år.
Potential? Grymma skulle jag säga, om du kan landa seriösa annonsörer som begriper sig på vad content marketing kan göra för deras affärer. Det torde finnas PR-byråer som gärna skulle ta ett upparbetat koncept och bygga vidare på.

Det här är en sajt som kräver att du har ett gott samarbete med generalagenter, bilhandel eller biltillbehörsbranschen. Du bör vara medveten om att testerna är handfast arbete som kräver en liten investering varje gång (beroende på vilken deal du jobbar efter). Det här är inte en sajt som du köper för att sen luta dig tillbaka.

Jag har spenderat tiotusentals kronor på detta eftersom jag funnit stort nöje i det. Att få köra lyxbilar och sportbilar är var pojkes dröm? Jag hoppas att jag finner en seriös köpare som kan få motorsajten att lyfta och som förstår värdet i en sajt likt denna.

Prisidé: Sexsiffrigt (skicka PM)
altruixm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017