FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har vi några DNS-kungar här?
Jag håller på och sätter upp Amazon SES för en domän som jag har hos Binero. Det gick bra att verifiera domänen på Amazon SES, men DKIM-imställningarna skiter sig. Amazon vill att jag lägger upp dessa CNAME records: Kod:
DKIM record set: Record name","Record type","Record Value string1._domainkey.mindomän.se","CNAME","string1.dkim.amazonses.com string2._domainkey.mindomän.se","CNAME","string2.dkim.amazonses.com string3._domainkey.mindomän.se","CNAME","string3.dkim.amazonses.com Kod:
Amazon SES has attempted to verify the DKIM setup of mindomän.se for the last 3 days. We have not been able to detect the required CNAME records in your DNS settings. If you still wish to use DKIM, please confirm that the DNS records are present and retry the set-up process via the AWS Management Console or the Amazon SES API. Kod:
noob@noob:~$ dig string1._domainkey.mindomän.se ; <<>> DiG 9.10.3-P4-Debian <<>> string1._domainkey.mindomän.se ;; global options: +cmd ;; Got answer: ;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 191 ;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 1, ADDITIONAL: 1 ;; OPT PSEUDOSECTION: ; EDNS: version: 0, flags:; udp: 4096 ;; QUESTION SECTION: ;string1._domainkey.mindomän.se. IN A ;; ANSWER SECTION: string1._domainkey.mindomän.se. 4085 IN CNAME string1.dkim.amazonses.com. ;; AUTHORITY SECTION: dkim.amazonses.com. 900 IN SOA ns-386.awsdns-48.com. awsdns-hostmaster.amazon.com. 1 7200 900 1209600 86400 ;; Query time: 211 msec ;; SERVER: x.x.x.x#53(x.x.x.x) ;; WHEN: Fri Jun 10 13:30:25 CEST 2016 ;; MSG SIZE rcvd: 221 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej
Kan man kanske få reda på domännamnet så blir det lite lättare att assistera? ![]() Alternativt testa att göra samma DNS query men som en TXT query och visa resultatet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej
Jag har PMat dig ett svar på hur du lagar detta! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det här är ska vara löst nu, stort tack till NiclasA på Beebyte. Hög kompetens där!
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ja ursäkta, det var jag som var blind och inte såg att jag fått med dkim.amazonses.com en gång för mycket i en av de tre cname-recorden. Halvt omöjligt att upptäcka detta i Bineros kontrollpanel dock då en mycket begränsad del av strängen syns samtidigt där.. däremot borde jag kanske upptäckt det när jag körde dig (det var rätt på den jag kopierade och klistrade in i första inlägget i tråden).
Så hur som helst, kanske inte så givande för utomstående ändå. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|