FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
SEO är väl aldrig så viktig och tydligt återkopplande som vid Handel online - Ehandel.
En sak som betyder mycket i längden är hur ditt länkträd ser ut, kort rappt och logiskt, eller utbyggt med dina egna interna koder vilka måhända är höggradigt relevanta för dig men totalt irrelevanta för hela marknaden. Söker du på "Sv Artiklar" så ser du ett exempel på länkträdets genomslag. Länkarna går inte till svenska akademin direkt. Den Länkenergi som kunde använts till annat kanske? Men ett större företag som haft en stark sajt blir lätt hemmablind för det mesta. Att konkurrera med andra om förstaplatsen på IMG_448 eller DSC1444 är väl också annars ett vanligt sätt att slänga bort sina adekvata sidor på. Ta vara på den korta presentation som finns i vart ord och bild. Var inte nonchalant med detaljerna och var artig naken och ren inför booten - som sedan kommer och kollar dig och hur väl det du säger återkopplar till hur verkligheten runt dig upplever att du angör det du faktiskt har sagt. En SEO konsult som skapar en stark plattform gör sig själv arbetslös, med ett enda undantag om SEO konsulten också är du som driver plattformen och också har mest kunskap om just den marknaden... Kombinationen är ganska svårslagen. https://seosokmotoroptimering.files....seo-google.pdf Google Sökmotoroptimering SEO |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Många tips om teknikaliteter här. Jag anser att det viktigaste och mest grundläggande inom SEO är att hitta de sökord man ska optimera för. Det vill säga att göra en genomarbetad sökordsanalys. Välj ut landningssidor för de olika sökorden och håll dig till dem. Optimera inte flera sidor för samma sökord.
När det kommer till e-handel skulle jag generellt ge rekommendationen att lägga all kraft på produktkategorierna. Lämna specifika produkter till senare. Om du har en webbutik som säljer lampor så skapar du tydliga kategorier. Ex:
När det kommer till den tekniska biten och ranking så är titlar, huvudrubriker och brödtexter det absolut viktigaste. Det finns inget exakt mått på hur lång brödtexten ska vara. Omkring 200 ord brukar jag rekommendera på varje produktkategorisida. Texten ska såklart innehålla sökordet och olika böjningsformer av det. Vill du utöka texten rekommenderar jag 200 ord över produktlistningen, medan alla extratext läggs under produkterna i kategorin. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|