FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Testade nu att läsa in certifikatet från certificate store istället för från fil och det verkar fungera.
Kod:
string serial = "1b46f254ae99f31c"; X509Store store = new X509Store("My", StoreLocation.LocalMachine); store.Open(OpenFlags.ReadOnly); X509Certificate2Collection certificates = store.Certificates.Find(X509FindType.FindBySerialNumber, serial, true); X509Certificate2 certificate = certificates[0]; req.ClientCertificates.Add(certificate); Så nu vet vi att det fungerar, nu gäller det bara att få det att fungera vid inläsning från fil istället. För det är inte direkt skalbart att behöva importera ett cert per kund när man har flera hundra kunder. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nu hittade jag felet. Blir så trött på skitfel.
Koden här https://gist.github.com/RickardPette...402d2d59552732 har endast ett fel: Det saknas en tvåa efter "X509Certificate". På rad 48 ska alltså stå: Kod:
X509Certificate2 cert = new X509Certificate2(path, "swish", X509KeyStorageFlags.Exportable | X509KeyStorageFlags.PersistKeySet); Tack för de tips jag fått och hoppas att mina tillägg kan ha hjälpt någon. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hade visst fel. Trodde att när jag läste in certifikatet från fil så behövde jag inte ha det i cert store, men när jag tog bort det från cert store så slutade det att fungera. Tillbaka till ritbordet med andra ord
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|