Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Macbook för någon som alltid kört PC?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-08-20, 23:56 #51
Nerix Nerix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 398
Nerix Nerix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 398
Citat:
Ursprungligen postat av magnusmagnus Visa inlägg
Tack alla för era svar!

Haha, ja vad skall man säga? Jag ägde min Apple i 5 dagar innan jag till slut lämnade tillbaka den! Det fungerade helt enkelt inte. Min inarbetade vana och arbetssätt som jag använt mig av i alla år fungerade inte med denna Mac - det gick icke!

Det slutade med att jag drog mig för att starta datorn och jobba, och så kan man ju inte ha det

Så jag gick tillbaka till PC och inhandlade en Lenovo Y50-70 med liknande specs och pris. Riktigt nöjd faktiskt! Nu inväntar jag bara på Win10 så jag får tillbaka den hederliga startmenyn och den simpla funktionen "print pdf to pdf"...

Vilken stormig resa det blev för en till synes simpel sak!
Så här är de alltid när man försöker bryta ett invant beteende. Tog mig 5 månader att byta över från Qwerty till Colemak, 2 månader att byta editor (till vim) och säkert 6 månader innan min ibook för 9 års sedan kändes bekväm. 5 dagar känns minst sagt lite tamt.
Nerix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-21, 04:31 #52
magnusmagnuss avatar
magnusmagnus magnusmagnus är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 425
magnusmagnus magnusmagnus är inte uppkopplad
Flitig postare
magnusmagnuss avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 425
Citat:
Ursprungligen postat av Nerix Visa inlägg
Så här är de alltid när man försöker bryta ett invant beteende. Tog mig 5 månader att byta över från Qwerty till Colemak, 2 månader att byta editor (till vim) och säkert 6 månader innan min ibook för 9 års sedan kändes bekväm. 5 dagar känns minst sagt lite tamt.
Jo, fast nu var det inte frågan om att jag "måste" gå Mac - jag var ute efter en ny dator med riktigt bra och problemfri prestanda som gärna möter mina behov. Kändes inte rätt (inte alls) så jag lämnade tillbaka den och fann en PC som hittills känns lika snabb och trygg.

När alternativ finns så känns det inte lockande att pressa sig genom flera år för att vänja sig. Annars så var det inget fel på Macen - otroligt bra kvalitétskänsla!
magnusmagnus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-22, 09:27 #53
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Kvaliteten på Apples hårdvara har tyvärr blivit mycket sämre. Vi har haft stora problem med våra macar, mycket service och mycket utbyte.

Vi har Joint Venture avtal, vilket innebär att man prioriteras vid service, man får även lånedator under serviceperioden. Rekommenderar alla företagare att skaffa det.

Nej, det är inte enstaka måndagsexemplar, utan rör sig om servicebehov på minst 5 av 8 inköp senaste 2 åren.

Senast redigerad av Anders Larsson den 2015-08-22 klockan 09:27 Anledning: korrigerade stavfel
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-22, 10:08 #54
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Jag kör bara Apple produkter, skulle aldrig byta. Dock är det svårt hitta en som uppfyller alla mina behov.

Så har blandning mellan Air, Macbook, iMAC etc, även olika Air med 11" samt 13". Vid resor vill du ha bättre batteri samt liten storlek i vikt. Men tråkigare med liten skärm vid arbete eller film.

Sedan kan man tycka att 2015 att mer ram borde ingå som standard, 4GB räcker inte ens till FF. Även mail klient fyller lätt 4GB.

På mobil saknar jag 2 simkort stöd eller mer, får får alltid resa med 4 mobiler med olika simkort.

Men är fördel få alla sina enheter i Icluoud vilket gör saker mycket smidigare.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017