FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Om ni inte bryr er nämnvärt och vill överlämna domänen, så låt dom pynta 5000:- för den genom en ATF.
Vill ni hålla er på god fot, så sälj den till dom eller skänk bort den. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kostar en ATF 5000kr ?
Jag har läst lite och jag tycker inte jag handlat i god tro, då jag personligen som registrerat domänen och utvecklat webshopen åt en kund inte kände till att det fanns något företag som hette Mopedbilsdelar i Sverige AB. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Du ska inte lämna över domänen. Låt företaget ta kontakt med iis i så fall för en tvistlösning. Hänvisa dem hit https://www.iis.se/domaner/tvistlosning/for-se-domaner/
För att du ska få lämna ifrån dig domänen måste alla tre rekvisit uppfyllas och här tycker jag att det faller på deras argument direkt. Företaget heter "Mopedbilsdelar i Sverige AB" vilket skiljer sig mot "mopedbilsdelar". OM de hade haft namnet "Mopedbilsdelar AB" då hade det varit en annan sak. Du som domänägare betalar ingenting vid en tvist, bara företaget som ansöker. Skulle de ansöka om en ATF så är det viktigt att du skriver ner allt som du kan komma att tänka på, allt som ger dig en fördel. Men som sagt, enligt mig så faller det på deras argument. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack för vettiga svar!
Vad jag förstår och som någon skrev så kostar det mig ingenting förutom att dem kan komma fram till att överlåta domänen helt och hållet gratis i värsta fall eller har jag missförståt det? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|