Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

vad göra med domännamnet?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-08-03, 09:14 #11
coredevs avatar
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2007
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
coredevs avatar

Reg.datum: Sep 2007
Skicka påse godis till någon som gåva. Godiset kommer i olika varianter (t.ex. hjärtan till någon man gillar, sura till någon man ogillar, etc)
coredev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-03, 13:49 #12
gooses avatar
goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2007
goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare
gooses avatar

Reg.datum: Jun 2007
Vi har faktiskt också tittat på den här idéen att sälja godisboxar som prenumeration. Men som du säger, marginalerna äts upp (haha) av fraktpriser och arbetskostnad för att fixa till boxarna. De priser på godis som vi fick av grossistfirmorna låg dessutom över priset på ica maxi i vissa fall, så vi valde att stoppa den idéen i soptunnan till slut.

Sen är jag ju själv barnsligt förtjust i godis fortfarande så visst svinn hade nog förekommit
goose är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-03, 15:55 #13
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Hej,

Varför köpa godis på nätet när det finns superbilligt "överallt"?!

Någon form av nichat godis som är mer svårtillgängligt kan däremot vara en idé. Exempelvis: Sockerfritt, Amerikanskt, Asiatiskt, Exklusivt, Ekologiskt.

Annars kan ni ju alltid starta en egen godisfabrik och sedan har ni det näst bästa domännamnet.

Ps. Själv hade jag kontaktat alla de stora godistillverkarna i Sverige och erbjudit domänen för ett femsiffrigt belopp.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-03, 18:43 #14
MKÖ MKÖ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2010
MKÖ MKÖ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2010
Citat:
Ursprungligen postat av goose Visa inlägg
Vi har faktiskt också tittat på den här idéen att sälja godisboxar som prenumeration. Men som du säger, marginalerna äts upp (haha) av fraktpriser och arbetskostnad för att fixa till boxarna. De priser på godis som vi fick av grossistfirmorna låg dessutom över priset på ica maxi i vissa fall, så vi valde att stoppa den idéen i soptunnan till slut.

Sen är jag ju själv barnsligt förtjust i godis fortfarande så visst svinn hade nog förekommit
Ja du ser goose. Tror som sagt att godisboxen kan lyckas med det konceptet och vara relativt ensam på marknaden då de är en mindre grossist.

Captain: haha, ja att sälja den kanske vore en ide men dock inte för mig just nu. Tror att kommer man på något inom kort så kan den vara riktigt bra att användning för.

Ni får gärna fylla på med vad ni själva hade gjort om ni ägde domänen förutom MFA sajter
MKÖ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017