FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Enligt en tweet säger Anders hejdå Binero och Oniva.
https://twitter.com/andersaleborg/st...32683814174720 Lycka till med vad du tar dig för! Senast redigerad av weetabix den 2015-04-14 klockan 13:30 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Inte bara enligt en tweet. Koncernen gick ut med nyheten i morse i en pressrelease: http://www.onlinegroup.com/press-och-nyheter/
Anders har byggt en stabil hostingverksamhet, men framför allt ett stabilt team som kommer driva hostingen vidare i samma anda som Binero alltid haft. För Anders egen del vet jag att han redan nu har många idéer (och erbjudanden) kring vad han ska göra härnäst. Vi kommer garanterat att få höra talas om Anders Aleborg igen, i en inte alltför avlägsen framtid. MVH Christer |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur blir det med sina 3,5%(?) i bolaget?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Bra för Anders i väntan på att koncernen går under.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Administratör
|
Skall bli spännande att se vad Anders hittar på nu! Säkert många bra ideer på lager. En sann internet pioneer. Han grundade ju Aleborg redan 2002 och han ihop med Sam Nurmi (Loopia) och Fredrik Sköld (FSdata) är väl dom som drivit hela hostingen i Sverige framåt.
Hoppas affären blev bra för alla parter.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nej, det går nog ingen nöd på honom. Tror inte han är så korkad att han inte tagit hänsyn till den risken när han gjorde affären.
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
ONG betalade 47 MSEK i aktier och 26 MSEK kontant för Binero. Så kontant borde han fått runt 13-15 MSEK så visst, han klarar sig, men ändå ett jättefall för ONG det senaste året. Men jag önskar han lycka till men ONG står på fallrepet hos marknaden när det gäller skandaler, insiderbrott, mångmiljonförluster, etc. Det är inte resp. dotterbolags fel utan det är moderbolaget som missköter sig nåt så fruktansvärt. Tyvärr kommer detta slå ner på dotterbolagen. Vi ser redan 20 anställda inom SEO- och onlineverksamheten som fått gå i Borås och Stockholm. Kommer det stanna där? Knappast. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Minns min första sida där jag körde erbjudanden. Körde den på Aleborg och gillade honom skarpt. Han tom gick in och hjälpte mig med koden när det strulade. Minns att jag messade honom kl 23 en kväll och fick svar efter 5 min.
Det var tider det! Lycka till Anders! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|