FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Wordpress tillsammans med SEO-Plugin, precis som ADRTCK nämner tycker jag själv är den bästa lösningen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag skulle säga att CMS:et har väldigt stor betydelse. Jag har sett skrämmande exempel på CMS som inte tillåter att man kan ändra titlar, sätta korrekta rubriker, eller att flera URL:er generaras till samma innehåll.
Wordpress är i mitt tycke, även i grundinstallationen (utan plugins), ett väldigt bra alternativ. Vill du ha bättre onpagemöjligheter finns alltid gratisplugins att installera. T.ex. All in one SEO Pack eller Yoast. Tänk också på vilket tema du installerar, så att det inte ställer till det för din SEO. Det absolut största problemet är dock när man inte vet om vilka faktorer som påverkar ens ranking. Då spelar det inte någon roll hur SEO-vänligt ens CMS är. Några viktiga krav enligt mig: - Möjlighet att sätta egna titlar - Statiska URL:er - Kunna redigera källkod - Kunna använda alla HTML-taggar - Möjlighet att sätta Alt och Title på bilder Jag lägger min röst på Wordpress. Användarvänligt och anpassningsbart på samma gång. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|