Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


IDG's webbplats uppdaterad, åsikter?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-02-13, 18:14 #21
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 450
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 450
Citat:
Ursprungligen postat av Conth Visa inlägg
Riktigt tråkigt, kommentarern var ofta minst lika intressanta som artiklarna...

Varför verkar det omöjligt i Sverige att ha kommentarer? Är det för att vi är så skitnödiga och räddda för att det kommer fram olika åsikter och att det blir konflikt. Då är det enklare att sopa bort det helt...
Jo, kommentarerna på IDG var ofta höjdpunkten. Många gånger skippade jag artiklarna och gick direkt på kommentarerna. Men det var många troll där också och jag har ingen aning om hur mycket dynga de fick radera... Det kändes som att många artiklar i stil med "Mönsterås kommun upphandlar nya IT-tjänster" fick kommentarer som "Mac är bäst", "Mac suger, pc är bäst!", etc. Men det fanns en hel del guldkorn bland kommentarerna. Kanske var det en fråga om administration? Oavsätt så gillade jag aldrig de nya kommentarerna som infördes(discus eller discus liknande?)...

Citat:
Ursprungligen postat av laststory Visa inlägg
För att Sverige är ett av de mest åsiktsfientliga länderna i världen. Sen hjälper ju inte den bajsnödiga kulturen till heller.
Åsiktsfientliga?

http://www.aftonbladet.se/kultur/article19572858.ab "Proletären: Det är oss SD vill stoppa - Lars Rothelius, Chefredaktör Proletären (kommunistiska partiet)"
http://www.aftonbladet.se/debatt/deb...cle12049791.ab "Muslimerna är vårt största utländska hot - Jimmie Åkesson, partiledare Sverigedemokraterna"

När Sveriges största tidning låter partier som tidigare hyllat Stalin och hyllat Hitler komma till tals har jag svårt att se någon åsiktsfientlighet. Snarare är det så att det finns väl förankrade humanistiska värderingar i samhället som gör att individer och viss media reagerar mot åsikter som uppfattas som allt för avvikande mot kollektiva normer och värderingar, som rasism, nazism, kommunism, fascism, etc. Trots det får ju inga personer fängelse här såvitt jag vet för att de kritiserar regeringen eller konungen så jag skulle säga att vi har ganska hög toleransnivå när det kommer till avvikande åsikter...
pontus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-02-14, 00:13 #22
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Citat:
Ursprungligen postat av laststory Visa inlägg
För att Sverige är ett av de mest åsiktsfientliga länderna i världen. Sen hjälper ju inte den bajsnödiga kulturen till heller.
Så länge det sägs på seriöst sätt så är väl de flesta åsikter tillåtna även om du får mothugg. Men de flesta med extrema åsikter verkar inte vara främmande för varannat ord svordom, hot om våld/mordhot osv osv om man tittar på online-kommentarer. Och då har man inte alls rört spam, troll eller totalt offtopic. Det är ingen som vill läsa den skiten, och andra blir om något bara negativt påverkade av det ... då blir det kontraproduktivt att ha kvar funktionen även om det ger massa kommentarer av de på samma nivå.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017