Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vad gör ni med dåliga recensioner & otrevliga kunder?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-02-08, 13:18 #1
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Citat:
Ursprungligen postat av Danski Visa inlägg
Svårt det där, det kommer alltid finnas kunder som skriver negativt oavsett om det är "korrekt" eller inte.
Jag har några grundpelare som fungerat bra genom åren:
- Argumentera aldrig, varken i offentliga rum eller privat med kund
- I en öppen kanal så var kort och hänvisa till föra det vidare privat: "Tråkigt att du upplever det så här, ta gärna kontakt med oss om vi kan lösa det"
- Låt kunden få komma med förslag på lösning:"Det är ju inte bra att du upplevt det så här, hur tycker du vi ska göra nu?"
- Sätt en gräns på hur mycket tid och pengar en kund får kosta, går det för långt så avbryt relationen omedelbart: "Det verkar inte som att vi kommer kunna göra dig helt nöjd. Skicka tillbaks produkten så får du pengarna tillbaks och du kan testa en annan leverantör."
Tack för tipsen, ska använda mig utav dem!


Märker att jag måste börja sätta gränserna tidigare, det kostar tid och pengar att diskutera med en kund som vägrar ta emot hjälp.
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017