Jag skulle rekommendera att du har en statisk meta-text för startsidan som du har vridit och vänt på ordentligt. Här vill du ha en text som "konverterar" och lockar till klick. Inläggen på din sida får ju egna undersidor (om du använder de vanligaste förekommande bloggverktygen som WordPress), och där får ju dessa undersidor en chans att ranka i sökresultaten också, på andra sökord, så kallad "Long tail".
En optimerad meta-description kommer sannolikt öka antalet klick på din webbsida, vilket visar för Google att den är relevant för sökresultatet, det gillar Google.
Google kommer inte att tycka din sida är mindre aktiv.
Citat:
Ursprungligen postat av Dakota
I nuläget så är min hemsida rankad 3:a för ett visst sökord. Det som visas i sökresultatet vid min hemsida är lite utdrag ur senaste inlägget på hemsidan, som oftast inte alls har med nyckelordet att göra.
Min fråga är därför: Är det bäst att fixa en statisk text med nyckelordet i eller ska jag ha det som det är nu så det senaste inlägget syns vid resultatet?
Vad tycker Google är bäst? Tycker de sidan är mindre aktiv om jag istället har statisk metatext?
Postar inlägg rätt ofta, så texten vid sökresultatet ändras ofta.
|