FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
En advokatfirma har försökt få mina uppgifter utlämnade av City Network (som totalvägrat att lämna ut dem) Anledningen är att jag registrerat (men aldrig haft någon webbplats eller pekat dem någonstans) två st .nu domäner med anknytning till en känd numera död person.
Har erbjudit dem att få köpa de två namnen för 500€ men de verkar vilja ha strid eftersom de i fyra mejl nu uppmanat mig att lämna fullständiga personuppgifter. Nu är det här tyvärr inget av alla skojarmejl som kommer utan ett verkligt (hot) uppmaning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vad är det dom vill att du skall göra med domännamnet/domännamnen?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det konstiga är att det har de inte sagt i klartext. Det har mest gått ut på att jag ska uppge mina personuppgifter.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nu ser nu ju namnen men det spelar ingen roll. Här är en skärmdump från ett av mejlen.
Senast redigerad av OnlyMe den 2017-01-14 klockan 18:57 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Hade nog skickat dom i runda arkivet...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hur är hotet formulerat?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag känner mig hotad när en utländsk advokatbyrå meddelar mig att de försöker få tag i mina personuppgifter.
Att det sen inte är ett "hot" som skulle hålla i domstol är en annan sak. Känns bara olustigt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Säg som det är, att de får ge dig en förklaring om varför de kontaktar dig. Och om de fortsätter fråga om personuppgifter igen, så besvarar du inte det mailet. Personligen hade jag haft känslan att något fuffens är på G. Varför vänder de sig direkt till en registrar för att försöka få ut uppgifter om personen bakom ett domännamn och när det misslyckas, vända sig till dig via mail och fråga efter uppgifterna. Har du ställt frågan om i vilket syfte kontakten gäller? Framgår inte i tråden. Våga fråga. Ett samtal kan man föra utan att personuppgifter krävs. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jurister eller Advokater har i grunden ingen moral, dom kommer företräda sina klienter även om dom vet sanningen.
Men självklart försöker dom skrämas och hota lite, bästa är alltid be dom hålla käften och säg du ska ha 2000eur i timmen för ens prata med dom. Och att deras klient kan kontakta dig direkt om dom är intresserad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack Lidback för långt och tänkvärt inlägg! För en gångs skull så ska jag gå på Patriks rekommendationer och köra hårt emot hårt. Tackar!
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|