FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ska man prata ISIS eller liknande, dom bryr sig inte om motstånd eller inte. Dom offrar sig ändå i alla lägen. Så där bryr dom sig inte om vad det kostar eller inte. Dom länderna som ändå förlorade emot Tyskland under den tiden har nog delade åsikter där. Tror du Sverige hade lämnats fritt av Tyskarna om vi inte var neutrala emot dom under den period? Jag är inte naiv, jag har inga problem sätta en kula i folk om det är fördel för egna intressen. Även om jag föredrar andra får göra skitgörat. Men det får inte kosta mer än det smakar där ändå, men ett försvar som värt namnet hade kostat mer än det smakar. Och även om det blir krig hade det blivit förödande. Så föredrar sprida ut risk mellan länder, för skydda kapital och tillgångar. Sedan ha backup plan för kunna snabbt flytta ifrån land till annat. Att stanna i ett land som är nära ett krig eller ostabilt läge är inget alternativ. Folk gör den lätta vägen och säger det är bra med stort försvar, det är lika korkat som tro att Gud ska skydda en om det väl händer i verkligheten. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|