FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Halloj alla glada! Någon som jag som har problem med adsense statistik? Enligt min statistik på servern har jag 81 unika besökare och 424 sidvisningar i går och enligt google analytic har samma sajt 2 besökare igår.. Enligt adsense hade samma sajt 12 sidvisningar och den fantastiska intäkten på 0 kr.. Jag har haft detta bekymmer mycket på senaste tiden. Är det fler som har samma bekymmer eller har adsense ändrat något senaste tiden som jag har missat? Någon som vet? Fruktansvärt frustrerande. Har tjänat in 11kr på en vecka nu..
![]() Snälla någon som har någon idé.. Att tillägga är att sajten senaste tiden uppdaterats mycket mer än tidigare, men de borde juh ha positiv inverkan kan man ju tycka.. Hoppas på nån vänlig själ som har koll på vad sjutton som kan va fel.. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det är troligen så att det verktyg som du använder på servern räknar in bootar i statistiken. I övrigt är det ju helt rimligt med 12 sidvisningar på 2 unika besökare.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för ditt svar! Nä jo det hade kunnat vara så, men det är inte så för jag kör en rätt sofistikerad lösning för statistik som skiljer ut botarna, och jag har tidigare haft statistiken räknad som den ska av google också. Det är de som är så konstigt. Tidigare har min statistik skiljt sig med Ca. +/- 2-4 besökare jämfört med google på ett dygn. Det som därimot är rätt lustigt är att jag har fått en jäkla trafik från utlandet senaste tidern. Massa trafik från ukraina o kina o massa dynga.. Har ingen aning om varför. Något annat förslag? Och det roliga är att hos mina andra affiliates har jag stämmande användarflöden, så det är garanterat google som räknar helt åt pipan. Vet någon om dom ändrat något i något script eller något annat senaste månaderna? Kanske man missat något finstilt i något mail någon stans? Hoppas någon har någon idé.. Tack på förhand..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det är robotar från Ukraina och Kina som besöker din sajt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hmm.. ja kanske, men de är skummt för jag ser ju en massa botar därifrån i statistiken också (separat) men kanske kan det vara något som inte statistikmojjen fattar som botar.. Jag ska nog ta och blockera hela kina/ukraina osv. redan på servernivå så kanske man slipper deras eländes traffik.. Tack för svaren ingen. Tolkar det som att det inte är någon som hört något om någon ändring hos google eller läst något sådant då.. Va ju skönt de, men gåtan kvarstår...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej igen.. nu har jag blockerat ukraina ett tag och usa och har samma missvisande statistik på google. Jäkligt konstigt.. Andra sajter jag kör, där stämmer google analytics med samma "statistikcomponent joomla" som jag kör på sajten ifråga.. Fasen va märkligt. Känns som det är lurendrejeri med adsense helt plötsligt.. Har sett samma förändringar förr på vissa sajter, men inte lagt större vikt vid detta, men vad känar google på att småmygla med såna småpengar!? det rör ju sig inte om många tusen.. Men med många bäckar små så blir det ju pengar förstår man.. Men jag har Pysslat med affiliates i ca 20år och min erfarenhet säger att 1/100 trycker på en annons även på bizarrt dåliga sajter. Men på min 6år etablerade sajt med idag hitills 116 unika seriösa besök inom sin nisch med botar ignorerade indexerar google analytics som 6 unika besök från sverige som går att härleda någonstans.. Skummt som fan. Dessutom har jag fått extremt med utlands traffik fast jag inte lagt upp sidan på några utländska sidor samt en helvetes massa ssh attacker från bla. annat kina.. Usch.. Någon med något förslag på vad i hela friden som kan va fel? Kan det va någon som kör "Bad SEO" eller vad tror ni?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Varför inte lägga in egen loggning direkt på servern och mäta själv?
Då ser du ju exakt varifrån trafiken kommer samt vem/vilka som besöker sidan. Awstats exempelvis, http://www.awstats.org/ |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|