Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Miljöpartiet vill se fördelningsmodell av annonsintäkter

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-11-06, 18:47 #1
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Jag tror ioförsig inte det var förslaget i sig som fick dem att döma ut partiet. Utan principen att det gäller att hugga så fort man ser lite hud.

Personligen tycker jag att genomförandet i Frankrike, som artikeln och Malmberg refererar till, blev rätt bra både för mediasektorn och Google, win-win skulle jag säga. Att titta sig om i världen och utreda hur fungerande lösningar på liknande problem på annat håll kan användas eller anpassas i Sverige är faktiskt rätt sunt i min politiska uppfattning. Själv är jag dock lite principiellt emot praktiken att på riksnivå avtala med ett företag istället för att genomföra bredare bransch-specifika regler i samverkan med parterna.

Sen tycker jag att jämförelsen med Spotify är väldigt haltande, försiktigt uttryckt.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017