Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Behöver svensk VPS som fungerar med Serverpilot

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-11-01, 17:10 #21
Nerix Nerix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 398
Nerix Nerix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 398
Citat:
Ursprungligen postat av laststory Visa inlägg
Klart jag kan men varför skulle jag vilja göra det? Följer bara guider av Serverpilot om jag har det behovet.
För att du vill installera en mjukvara som inte har med SP att göra? En anledning till att många byter från webhotell till just en VPS är för att installera icke-standardiserade mjukvaror.

Senast redigerad av Nerix den 2014-11-01 klockan 17:12
Nerix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-01, 17:26 #22
laststorys avatar
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 685
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
laststorys avatar
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 685
Citat:
Ursprungligen postat av Nerix Visa inlägg
För att du vill installera en mjukvara som inte har med SP att göra? En anledning till att många byter från webhotell till just en VPS är för att installera icke-standardiserade mjukvaror.
Har inte behov av att installera annat en det dom täcker i sin dokumentation (dom täcker skapligt mycket för en "normal" användare) I mitt fall handlar det om prestanda jag inte kan få på ett webbhotell, vilket jag får nu utan en sjuhelvets inlärningskurva (även om jag redan kunde, så ska man ha konstant koll) Inget fel på managed men det är inte alltid skäligt att ha det på alla VPS:er.
laststory är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-01, 18:43 #23
Nerix Nerix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 398
Nerix Nerix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 398
Citat:
Ursprungligen postat av laststory Visa inlägg
Har inte behov av att installera annat en det dom täcker i sin dokumentation (dom täcker skapligt mycket för en "normal" användare) I mitt fall handlar det om prestanda jag inte kan få på ett webbhotell, vilket jag får nu utan en sjuhelvets inlärningskurva (även om jag redan kunde, så ska man ha konstant koll) Inget fel på managed men det är inte alltid skäligt att ha det på alla VPS:er.
Vilket var precis vad jag ville påvisa. Du skrev tidigare att användningen av SP gör en installation säkrare än ett webhotell, men påståendet stämmer bara om man inte gör något utanför SP-svären. Alltså stämmer bara ditt argument för en minoritet av användarna, vilket var precis de ja ville påvisa. #
Nerix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-01, 19:13 #24
laststorys avatar
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 685
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
laststorys avatar
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 685
Citat:
Ursprungligen postat av Nerix Visa inlägg
Vilket var precis vad jag ville påvisa. Du skrev tidigare att användningen av SP gör en installation säkrare än ett webhotell, men påståendet stämmer bara om man inte gör något utanför SP-svären. Alltså stämmer bara ditt argument för en minoritet av användarna, vilket var precis de ja ville påvisa. #
Ja för alla som kör Wordpress/drupal/joomla etc på ett webbhotell men inte har kunskapen att driva en säker VPS själva är detta totalt ointressant för...
laststory är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-01, 20:18 #25
Nerix Nerix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 398
Nerix Nerix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 398
Citat:
Ursprungligen postat av laststory Visa inlägg
Ja för alla som kör Wordpress/drupal/joomla etc på ett webbhotell men inte har kunskapen att driva en säker VPS själva är detta totalt ointressant för...
Vad har WP och liknande CMS:er med saken att göra? Jag försöker påvisa att de du skrev innan var ren BS. Är man som de flesta andra och installerar mjukvaror som ligger utanför SP-svären så är ens server inte längre säker, trots användningen av SP. Något du påstod tidigare.
Nerix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-01, 21:27 #26
laststorys avatar
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 685
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
laststorys avatar
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 685
Citat:
Ursprungligen postat av Nerix Visa inlägg
Vad har WP och liknande CMS:er med saken att göra? Jag försöker påvisa att de du skrev innan var ren BS. Är man som de flesta andra och installerar mjukvaror som ligger utanför SP-svären så är ens server inte längre säker, trots användningen av SP. Något du påstod tidigare.
Vart påstod jag det?
Jag har sagt att jag känner mig säker med den setupen jag kör med i förhållandet till tidigare erfarenheter hos webbhotell, inget annat. Har aldrig påstått att SP är en universal kondom som skyddar mot världens ondska.

"Du får ju trots att tänka på att du konkurrerar med ett företag som hyrt in personer med spetskompetens inom området." - Vem konkurrerar jag med? Mig veterligen bedriver jag inte hostingverksamhet eller dylikt...

"Är man som de flesta andra och installerar mjukvaror som ligger utanför SP-svären" - Så ser ju verkligenheten ut, alla som är webbhotellskunder världen över ligger på din nivå kunskapsmässigt? Skulle inte tro det. Det är ju mest dem detta är relevant för inte en linuxguru eller Ebay.

Givetvis har du rätt i att om man börjar greja i servern själv utanför ramarna som verktyget tillhandahåller så är den ju inte säker. Det gäller väl allt och faller sig inte unikt för SP.
laststory är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017