Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


AdWords - Kvalitet på annons och målsida?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-10-23, 05:10 #1
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Standard AdWords - Kvalitet på annons och målsida?

Jag blir inte klok på AdWords och Googles egen FAQ lämnar inga ledtrådar...

Varje sökord i AdWords har tre parametrar, utöver sitt Kvalitetsresultat (QS):

Förväntad klickfrekvens
Annonsens relevans
Upplevelse av målsidan


Annonsens relevans, men vilken annons? Mitt sökord har många olika annonser, med varierande innehåll. Så hur vet jag vilken av annonserna som Google syftar på?

Upplevelse av målsidan, men vilken målsida? Individuella sökord har sällan en egen måladress i mina kampanjer. Utan jag brukar i varje kampanj ha olika annonser, som i sin tur pekar till olika URL:er. Hur vet jag vilken målsida som Google syftar på, när målsidan för samma sökord varierar?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 2014-10-23 04-39-39.jpg (26.3 KB, 16 visningar)
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-24, 16:20 #2
Chran Chran är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 85
Chran Chran är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 85
Dessa parametrar beräknas varje gång sökordet triggas och baseras på ett genomsnitt av de beräkningarna. Alla annonser ska vara så relevanta som möjligt gentemot de sökningar som triggar dem, så de ska inte ha alltför varierat innehåll inom samma annonsgrupp.

Den parameter som påverkar QS mest är klickfrekvensen. Tumregeln är att den ska variera så lite som möjligt (alltså alltid vara så hög som möjligt) för alla sökningar som triggar annonsgruppen. Därför är det viktigt att inte vara för bred och att använda negativa sökord och ett tydligt tema för annonsgruppen.
Chran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-27, 13:59 #3
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Citat:
Ursprungligen postat av Chran Visa inlägg
Dessa parametrar beräknas varje gång sökordet triggas och baseras på ett genomsnitt av de beräkningarna. Alla annonser ska vara så relevanta som möjligt gentemot de sökningar som triggar dem, så de ska inte ha alltför varierat innehåll inom samma annonsgrupp.

Den parameter som påverkar QS mest är klickfrekvensen. Tumregeln är att den ska variera så lite som möjligt (alltså alltid vara så hög som möjligt) för alla sökningar som triggar annonsgruppen. Därför är det viktigt att inte vara för bred och att använda negativa sökord och ett tydligt tema för annonsgruppen.
Tack för svaret! Då blev jag lite klokare. Jag får rensa bort annonser och se vad som händer.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017