FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tänkte expandera min verksamhet utanför Sveriges gränser och letar nu efter betaltjänst som klarar av kreditkort.
Jag använder idag Payson som fungerar lite si-så-där. Funktionaliteten finns dock där. Några utav de krav jag har är - Inga fasta avgifter. - Endast kortuppgifter ska behöva lämnas vid betalning. Det bör alltså inte vara ett krav att lämna adress. - Inget krav på registrering. - Tjänsten ska ta hand om allt. Kunden ska m.a.o inte fylla i sina uppgifter på min site utan direkt på deras. - På engelska. Hittills har jag testat Paypal och Braintree utöver Payson. Paypal uppfyller inte #2 och Braintree #4 (såvida jag inte missat något). Sneglade lite åt Stripe som verkar uppfylla alla mina krav, men dom finns inte överallt i Europa. Någon som har tips på tjänst som uppfyller mina krav? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Finns några problem med dina krav, ena är att det ställs vissa krav vid kortbetalningar. Ena handlar ju om säkerhets och bedrägeririsk.
Andra är AVS som används i UK bland annat, där kortköp verifieras med angiven adress som är registrerad på kortet. Så vet inte ens om du kan hittar någon global som skulle acceptera alla kort med dom kraven. Kort som faktiskt använder 3D secure hade det funkat på. Sedan får du tänka på även om du hittar någon lösning får du räkna med rätt dyra extra procent avgifter vid osäkra köp. Sedan är du ett stort företag går allt lösa normalt, men mindre företag blir även svårare få bra avtal. I vissa fall får man använda flera partner baserat på vilket land kort är utfärdad i exempelvis. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Stripe lanserade privat beta i Sverige idag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Aha, tack. Skrev upp mig direkt.
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Förstod inte ditt problem med braintree?
Varför vill du inte att kunderna fyller i uppgifterna på din sida? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
har du provat den nya betaltjänsten som Richard Branson har gjort reklam för, kommer inte på vad den heter nu bara... ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Valet föll tillslut på Stripe och deras checkout-lösning. |